Marcile de vopsele coloreaza televiziunile

Inceputul primaverii a adus si dezghetarea campaniilor de comunicare ale producatorilor de vopsele pe micile ecrane. In intervalul 1 martie - 20 aprilie, conform monitorizarilor CSOP/TNS, pentru cei sase actori ai acestei piete au fost difuzate 678 de insertii publicitare, cu o durata totala de 16.240 secunde si un numar total de 2745,8 GRP-uri in mediul urban (Gross Rating Points - numarul de ratinguri obtinute de toate spoturile difuzate). Cei sase "magnifici" si-au concentrat tirul publicitar

Inceputul primaverii a adus si dezghetarea campaniilor de comunicare ale producatorilor de vopsele pe micile ecrane. In intervalul 1 martie – 20 aprilie, conform monitorizarilor CSOP/TNS, pentru cei sase actori ai acestei piete au fost difuzate 678 de insertii publicitare, cu o durata totala de 16.240 secunde si un numar total de 2745,8 GRP-uri in mediul urban (Gross Rating Points – numarul de ratinguri obtinute de toate spoturile difuzate). Cei sase „magnifici” si-au concentrat tirul publicitar cu precadere in prime time (intervalul orar 19 -23). Aici au fost difuzate 327 de insertii publicitare, reprezentand 48% din totalul difuzarilor din intervalul analizat, cu o durata totala de 7.899 secunde.
Pro TV a fost postul de televiziune favorit pentru campaniile celor sase marci de vopsele, difuzand 291 de spoturi si livrand un numar de 1.386,4 puncte de audienta (GRP). Urmatoarele televiziuni folosite de producatorii de vopsele au fost Antena 1 si Prima TV, cu 161, respectiv 135 de insertii. Demn de remarcat este faptul ca, desi numarul de difuzari pe cele doua canale a fost relativ apropiat, pe Antena 1 s-a inregistrat un numar de puncte de audiente in mediul urban net superior fata de cel livrat de Prima TV 696,1 fata de 319,1. Mult mai eficiente au fost cele 57 de spoturi difuzate pe TV Romania 1, care au adunat 322,6 puncte de audienta in mediul urban. La polul opus s-a aflat B1 TV care a difuzat 34 de spoturi si a livrat doar 21,1 GRP-uri.
Marca de vopsea lavabila Euroweiss (Dufa Romania) a fost cea mai promovata pe TV. Patru „guri de tun” s-au folosit pentru promovarea marcii Euroweiss: TV Romania 1 (34 insertii), Pro TV (81 de insertii), Antena 1 (73) si Prima TV (67). Pe Prima TV, cele 67 de difuzari au strans abia 163,1 GRP in mediul urban, in timp ce pe TV Romania 1, numarul de puncte de audiente a fost 169,6 pentru 34 de insertii.
Campania pentru marca de vopsea Savana s-a derulat pe Pro TV (61 de insertii) si Prima TV (54). Pentru cele 116 de spoturi difuzate, campania marcii Savana a obtinut in perioada amintita 422 de GRP-uri in mediul urban. Putin. La Prima TV, respectiva marca a strans doar 129,8 puncte de audienta.
Marca de vopsea Spor a folosit patru canale TV pentru promovare: TV Romania 1 (17 insertii), Pro TV (45), Prima TV (14) si B1 TV (34). Campania sa a intrunit 368,1 GRP-uri in mediul urban. Dintre acestea, a obtinut 210,6 puncte de audienta numai pe Pro TV. In schimb, cele 34 de difuzari pe B1 TV i-au adus doar 21,1 GRP-uri. Pe TV Romania 1, campania Spor a obtinut 109,6 GRP-uri, excelent rezultat, adica o medie 6,4 GRP-uri pe o insertie difuzata fata de B1 TV unde media de rating pe insertie a fost de 0,6.

Marca Kober Ecoplast a folosit doua statii eficiente, Pro TV (49 de insertii) si Antena 1 (41). Campania sa din perioada 1 martie – 20 aprilie a obtinut 452,3 GRP-uri in mediul urban. La Pro TV, campania a obtinut 5,4 GRP-uri pe insertie, iar la Antena 1, media a fost de 4,5. Demn de remarcat este faptul ca vopseaua Kober Ecoplast a folosit pentru promovare, in afara televiziunii, radioul si presa scrisa.
Aceeasi planificare pe doua canale TV a folosit si marca de vopsea Dyo: Pro TV (39 de insertii) si Antena 1 (47 de insertii). Desi pe Pro TV a fost difuzat un numar mai mic de spoturi decat pe Antena 1, campania Dyo a obtinut pe primul canal un numar de puncte de audiente mai mare, 191,5 fata de 179,2 pe Antena 1.
Marca de vopsea Conex a fost promovata pe TV Romania 1 (5 insertii) si Pro TV (16). Interesant este ca in afara televiziunii, Conex a ales si promovarea pe radio.
Foamea marcilor de vopsea pentru spatiile de publicitate TV este explicabila in mare masura: televiziunea ofera cel mai mare impact publicitar.
Ce-a mai ramas dupa ospatul televiziunilor

Din cele sase marci de vopsele vizibile pe televiziune, in perioada
1 martie – 20 aprilie a.c., doar Kober Ecoplast, Conex si Dyo au mai folosit si alte suporturi de promovare clasice, precum radioul si presa scrisa. Conform monitorizarilor companiei Alfa Cont, reclamele Kober Ecoplast au avut 35 de difuzari pe Europa FM si 29 de difuzari pe Pro FM. In presa, marca a avut o prezenta discreta in Adevarul (2 insertii), Evenimentul Zilei (2), Libertatea (3), Pro Sport (2), Pro TV Magazin (2), insumand un volum brut de publicitate (calculat pe rate-card) de 25.621 USD. Conex a folosit Europa FM (105 difuzari) si Star FM (25), cu un volum brut total de 20.042 USD. Marca Dyo a fost vizibila in Monitorul de Sibiu (4 insertii) si Ziarul de Iasi (Ghidul Casei)