Volkswagen Group, +7,7%. BMW Group, +8,8%. Daimler, -0,3%. Hyundai, +11,3%. KIA, +12,2%. Acestea sunt cifrele care demonstrează că atât nemții cât și coreenii au descoperit secretul depășirii crizei de pe piața auto europeană. În același timp, francezii de la PSA Peugeot-Citroen au înregistrat un recul de 8%, conaționalii de la Renault au piedut și ei 7,6% din înmatriculările anului trecut, iar Fiat o duce chiar mai rău: -11,8%.
Și la capitolul cote de piață nemții și coreeni se pot lăuda cu cifre net superioare producătorilor din alte state. Astfel, cota de piață cumulată a grupurilor germane VW, BMW și Daimler a depășit 34%, un record. Și creșterea mărcilor coreene este extrem de interesantă având în vedere că istoria lor pe piața europeană nu este tocmai îndelungată. Surprizele plăcute ale anului sunt însă și Nissan (+14,5%), Volvo (+13,8%) și Mitsubishi (+10,6%).
Care este secretul acestor creșteri ale vânzărilor în plină criză? Majoritatea analiștilor sunt de părere că totul este legat de imaginea brandurilor, politici agresive de preț și produse adaptate la solicitările pieței. Și, în timp ce germanii au putut bifa toate aceste capitole, producătorii din Franța sau Italia au reușit doar să puncteze în zona agresivității prețurilor fără ca acest element să fie suficient în contextul actual al pieței. Ba mai mult chiar, au „reușit” să își strice și mai mult imaginea de marcă și să compromită valoarea de revânzare a mașinilor proprii pe piața second-hand. Iar acest din urmă fapt va avea efecte puternice în perioada următoare pentru că, mulți clienți, nu vor putea vinde mașina veche la un preț care să le permită înlocuirea ei cu una nouă.
Atractivitatea modelelor franceze sau italiene este și ea în declin. În top 10 al modelelor înmatriculate în acest an în Europa se află doar trei modele ale producătorilor din Hexagon: Renault Clio (locul 5), Renault Megane (locul 7) și Peugeot 207 (Locul 10). Asta în timp ce Volkswagen ocupă primele două locuri ale clasamentului cu Golf și Polo, Ford –a cărui divizie europeană are sediul în Germania – este pe trei cu Fiesta, iar locul patru este ocupat de Opel Corsa. Unde mai pui că singurele modele care înregistrează creșteri ale vânzărilor sunt, conform JATO Dynamics, VW Polo (+0,4%), VW Passat (+35,1%) și Ford Focus (+7,9%).
Clasamentul înmatriculărilor are pe primul loc în perioada ianuarie-noimebrie 2011, așa cum era de așteptat, Volkswagen, cu 1,55 milioane de unități, urmată de Ford, cu 1 milion de unități, Renault (0,96 mil. unit), Opel (0,91 mil. unit) și Peugeot (0,85 mil. unit).
Sursa: ACEA, JATO
Mărcile germane și cele coreene nu simt criza de pe piața europeană
17 decembrie 2011, 10:27
Ultima modificare în 17 decembrie 2011, 12:27
Statistica Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că, în perioada ianuarie-noiembrie 2011, grupurile germane și cele coreene au înregistrat creșteri importante sau stagnări ale înmatriculărilor în timp ce brandurile din state latine se prăbușesc.
Etichete: acea,
cota piata,
piata auto
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook