Creşterea faţă de anul precedent este de 3 puncte procentuale, de la o cotă de piaţă de 9% la 12%. Numărul de gospodării care au cumpărat cel puţin o dată o marcă privată din orice format de retail a atins potenţialul maxim încă din 2011 – mai mult de 9 din 10 gospodării din România achiziţionând mărci private.
Astfel, dacă până acum creşterea segmentului era influenţată de atragerea de noi cumpărători, în 2012 piaţa a atins o etapă de consolidare, în care avem cumpărători loiali mărcilor private. Aceştia fie cumpără din ce în ce mai multe categorii, fie cumpără în mod repetat aceleaşi produse.
Cea mai bună dezvoltare o putem vedea în segmentul de produse alimentare, unde mărcile private acoperă 17% din valoarea totală pentru consumul casnic. 2012 a adus creşteri importante ale mărcilor private în categorii precum caşcavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) şi cerealele de mic dejun (+6 puncte).
Mărcile private au o prezenţă bună şi în segmentul produselor de îngrijire a casei, unde acoperă 11% din valoarea totală. Cel mai frecvent, produsele din hârtie – şerveţele, şervete de bucătărie, şerveţele umede sau hârtie igienică – sunt vândute sub eticheta “marcă proprie”.
“Diversificarea categoriilor şi a segmentelor de piaţă pe care pătrund – dezvoltarea brandurilor de nişă, intrarea pe segmente premium şi super-premium – dar şi intensificarea activităţilor de marketing şi de comunicare sunt motoarele de creştere pentru produsele marcă proprie”, spune Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România.
Rezultatele din GfK Leaflet Monitor confirmă de altfel faptul că 2012 a marcat o intensificare a promovării mărcilor private în cataloagele retailerilor. Dacă în 2010 şi 2011, aproximativ 3% din produsele promovate erau mărci proprii, ponderea acestora a urcat la aproape 10 procente anul trecut.
Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eşantion de 2.200 gospodării, reprezentativ la nivel naţional.
Mărcile private, 12% din valoarea pieţei bunurilor de larg consum
18 iunie 2013, 12:39
Ultima modificare în 18 iunie 2013, 15:39
În ultimii ani, mărcile private au crescut într-un ritm accelerat. În 2012, acestea au ajuns să acopere 12% din valoarea totală a pieţei bunurilor de larg consum, în comparaţie cu 2% cât reprezentau în 2007, potrivit unor studii prezentate de GfK România.
Etichete:
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Proiectele publice susţin 70% din piaţa de pavele
- (P) IT project in the Middle East
- Gazprom şi Republica Srpska a semnat o ”foaie de parcurs” pentru South Stream
- Primul zbor al noului Airbus A350 XWB a avut loc astăzi
- Vosganian: Administraţia românească nu este încă pregătită pentru preluarea preşedinţiei UE în 2019
- Constantin Niţă: Nu se vor mai face importuri de cărbune
- România înregistrează o risipă de alimente de cinci milioane de tone
- Vosganian, despre privatizarea Cuprumin: Evaluările sunt între 40 şi 80 de milioane de euro
- Michelin încetează producţia în Columbia
- Peste 600 de angajați de la Oltchim, disponibilizați săptămâna aceasta