Usurel, nu avem un contract cu un producator de oua, insa rolul unui consultant este de a se ocupa de ouale altora si trebuie sa stie cu ce se mananca.Voi incerca sa privesc marcile prin prisma produsului pe care il sustin. Truism de introducere: scopul marcilor este de a vinde produsul. Dar invers? Ce influenta poate avea produsul sau ambalajul asupra unei marci? Unul din cele mai mari pericole in branding este promisiunea exagerata. Fiecaruia dintre noi i s-a intamplat sa cumpere un produs datorita ambalajului, iar apoi sa traiasca dezamagirea descoperirii continutului.Marca nu are voie sa minta. Prea tare. Succesul ei depinde de relatia pe care o stabileste cu consumatorul, iar acestuia nu-i prea place sa se simta fraierit. Probabil acesta este motivul pentru care, in majoritatea cazurilor, intre valorile marcii construite de agentii, se va regasi onestitatea. Toate marcile sunt oneste si prietenoase. Totusi, nu toate sunt de succes.Constructia marcii trebuie sa porneasca si de la trasaturile intrinseci si extrinseci ale produsului. Marca ramane un instrument de management al perceptiei, dar nu poate ignora caracteristicile produsului, oricat de entuziasmata ar fi agentia creatoare si de fericit clientul de prestatia acesteia. Marci puternice se pot naste din orice produs, acesta din urma definind insa, intr-o buna masura, publicul tinta, beneficii rationale, avantaje competitive s.a.m.d. Exista si produse care inregistreaza doar puncte de paritate cu concurenta. Adica ofera acelasi lucru si se adreseaza acelorasi consumatori. In acest caz marca devine unicul diferentiator, minunea care promoveaza produsul, luptatorul pentru succes al producatorului, si nimeni nu mai ridica intrebari asupra investitiei in imagine.Din ecuatia producator plus produs plus agentie de branding si design egal brand nu trebuie uitata importanta produsului in sine. De multe ori, acesta se vinde aproape singur. Unor produse, marca nu le aduce astazi surplusul de venit pe care il aduce unei beri, tigari sau haine. Dar maine?Un exemplu demn de luat in seama este un client de-al nostru care, deocamdata, se bazeaza pe o filozofie simpla: fac un brand „foarte appealing” care iese din raft de cum intri in magazin, caut sa-i ofer brandului o caracteristica dominanta de diferentiere fata de produsele competitoare, aleg pretul corect ca sa devina si mai atractiv, investesc in productie si distributie masiv si salvez banii pentru publicitate. Reteta a functionat pana acum fantastic, dar sa nu uitam de contextul in care ne aflam: Romania este deocamdata o piata relativ neaglomerata pe anumite segmente, si orice noutate care apare si care este bine gandita are sanse de succes in lipsa publicitatii. Lupta devine din ce in ce mai acerba, si in relativ scurt timp va aparea necesitatea marcilor puternice create pe termen lung plus valoare adaugata comunicarii – marca in sine este si ea un element de comunicare pana la urma de catre publicitate.Unde exista un produs trebuie sa existe si o marca. Unde exista un producator trebuie sa existe si un creator de marca. Oul si gaina daca vreti.Dimineata mananc doua oua. Le pun in apa rece si le fierb trei minute. Imi plac cleioase.
Marcile puternice se pot naste din orice produs
14 octombrie 2004, 12:00
Ultima modificare în 14 octombrie 2004, 15:00
Usurel, nu avem un contract cu un producator de oua, insa rolul unui consultant este de a se ocupa de ouale altora si trebuie sa stie cu ce se mananca.Voi incerca sa privesc marcile prin prisma produsului pe care il sustin. Truism de introducere: scopul marcilor este de a vinde produsul. Dar invers? Ce influenta poate avea produsul sau ambalajul asupra unei marci? Unul din cele mai mari pericole in branding este promisiunea exagerata. Fiecaruia dintre noi i s-a intamplat sa cumpere un produs dat
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Dolarul slab si teroristii umfla cotatia petrolului
- Cursul euro sta la valoarea din decembrie 2003
- Inca o saptamana de scaderi la Bursa
- 34.150 lei/dolar?
- Deodorantul nu mai este inlocuitorul apei de toaleta
- Intretinerea ramane o ecuatie cu multe necunoscute
- Agentiilor de PR le fac cu ochiul proiectele comunitare
- Concurenta ataca in momentul aderarii la UE
- Manfred de Vries: „Firmele de familie au nevoie de profesionisti”
- Doua strategii diferite pentru o piata din ce in ce mai dura