Mărcile de volum Skoda și Volkswagen au înregistrat cea mai mare creștere a vânzărilor, cu până la 29%, respectiv, 16% mai mare în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Pe segmentul autoturismelor pentru pasageri Volkswagen rămâne cea mai bine vândută marcă de import, cu o cotă de piață de 10%, urmată la mică distanță de Skoda cu 9% din vânzările din piață.
Cele mai mari vânzări pentru modelele de autoturisme pentru pasageri în perioada ianuarie – iunie 2017 au revenit modelului Skoda Octavia (2.627 unități vândute), urmat de Skoda Rapid (1.717 unități), Volkswagen Polo (1.516 unități), Volkswagen Golf (1.511 unități), Volkswagen Tiguan (1.410 unități) și Skoda Fabia (1.121 unități).
Pentru Volkswagen un model vedetă în prima parte a anului a fost noul Touareg, lansat la Salonul Internațional de Automobile București, pentru care primele livrări au fost realizate în luna iunie.
Vânzările de autovehicule electrice și hibrid ale Porsche România au crescut în prima jumătate a anului până la un total de 141 de unități. Cel mai bine vândut model a fost Volkswagen Passat GTE (70 de unități), un plug-in hibrid, urmat de Volkswagen e-Golf și Volkswagen e-up!, două modele 100% electrice. Compania va pune din ce în ce mai mare accent pe vehiculele electrice și hibrid, potrivit strategiei de dezvoltare a grupului.
Pe segmentul mașinilor comerciale, Volkswagen Caddy a devenit cel mai bine vândut model, urmat de Volkswagen Transporter.
„Reușim performanța de a fi în mod constant în topul preferințelor clienților noștri în ultimii douăzeci de ani, prin oferta variată pentru fiecare dintre mărcile din portofoliu și prin calitatea și fiabilitatea produselor. Tehnologiile din dotarea noilor modele și pachetele de servicii asigurate determină din ce în ce mai mulți români să opteze pentru modele noi”, a declarat Brent Valmar, director general Porsche România.
„Evoluția vânzărilor din prima jumătate a anului confirmă tendințele de pe piața auto globală. Clienții pun din ce în ce mai mult accent pe modelele electrice și hibride, unde beneficiază și de ajutorul oferit de stat prin programul Rabla Plus. La această tendință se adaugă preferința pentru automobile avansate din punct de vedere tehnologic, cu autonomie ridicată și opțiuni de inter conectare”, precizează Kurt Leitner, director general Porsche România.
Rețeaua Porsche România își desfășoară activitatea în țară prin 82 reprezentanțe în 29 de județe. Porsche România, cel mai mare importator auto local, aniversează 20 de ani de activitate, timp în care a livrat clienților până la finalul anului trceut 455.055 de autoturisme sub mărcile Volkswagen, Audi, Seat sau Skoda. La finalul lui 2017, Porsche România a raportat o cifră de afaceri de 2,91 miliarde de lei și un profit net de 107, 49 milioane de lei.