O nouă serie de proiecte de tip green field, achiziții și noi linii de business. Sunt cele trei direcții strategice anunțate anul acesta de către operatorul de servicii medicale private MedLife.
„În primul semestru, mai exact, în lunile aprilie – mai, vom finaliza, aproape simultan, cinci proiecte în București: un spital multidisciplinar în Titan, o nouă hyperclinică în Berceni, un centru de neurochirurgie în Ferdinand, o clinică de stomatologie în Unirii, și un centru de cardiologie și radiologie intervențională în Grivița, aceastea din urmă reprezentând trei linii de business complet noi”, a declarat marți Mihai Marcu, Președinte CA MedLife. Potrivit acestuia,
în a doua jumătate a anului este plănuită finalizarea altor două proiecte: extinderea Hyperclinicii MedLife din Timișoara și inaugurarea unei noi clinici de mari dimensiuni în Cluj. ”Adițional acestor proiecte, suntem în discuții cu trei – patru operatori medicali în vederea derulării unor noi achiziții pe plan local, valoarea minimă a cifrei de afaceri per companie fiind de 7-10 milioane euro”, a spus Marcu.
Anul trecut, MedLife a înregistrat o cifră de afaceri de 80 milioane de euro și un profit operațional (EBITDA) de 13 milioane de euro, în creștere cu 25% față de 2013. „Anul trecut, ne-am extins în Iași, Constanța, Galați, Târgu Mureș și Covasna, iar de curând și în Craiova, Slatina și Râmnicu Vâlcea”, a mai spus Mihai Marcu.
Pentru 2015, MedLife țintește o creștere organică de 16% până la valoarea de 93 milioane euro, și de peste 25%, respectiv până la valoarea de 100 milioane euro, aceasta din urmă fiind condiționată de derulararea posibilelor achiziții pe care compania le are în plan. De asemenea, reprezentanții MedLife estimează o creștere accelerată a profitului operațional, până la 17 milioane euro, respectiv un avans de 31% față de 2014.
„Credem că anul acesta vom asista la o nouă creștere accelerată a abonamentelor medicale, în detrimentul asigurărilor, tendință care se va contura în mod special la nivel local, acolo unde piața este la un nivel incipient. După modelul angajatorului din capitală și angajatorii din țară doresc să își motiveze angajații, iar abonamentul medical este de cele mai multe ori în topul listei de beneficii oferite mai ales în această perioadă. Cererea este în creștere, iar numărul de contracte finalizate în acest început de an ne confirmă acest lucru”, a adăugat Mihai Marcu.