Mare atenție la țepele de pe internet! Secretul prin care nu vei fi păcălit niciodată

Pentru a evita neplăcerile legate de reducerile false din perioada iernii, Paul Anghel, fostul Director General al Autorității Naționale de Protecție a Consumatorilor a ținut un discurs în care recomandă informarea aprofundată pentru produsele pe care clienții diferitelor magazine vor să le achiziționeze.

Cum previi frauda ofertelor

Toți clienții au la îndemână mai multe instrumente. Pe de o parte, ar putea verifica dacă prețurile sunt compatibile pe site-uri specializate un produsele pot fi comparate iar pe de altă parte, ar mai fi varianta verificării sau monitorizării prețului anterior al produsului.

”Pentru cumpărăturile online: Verificați stocul existent, verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA), verificați dacă prețul include și costul de livrare. Operatorul economic este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații: Datele de identificare (denumirea, adresa poștala și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc)”, a declarat fostul director ANPC.

”Are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna”

În momentul în care cineva are de gând să comande orice fel de produs de pe internet trebuie luat în considerare că există mai multe aspecte de care trebuie să țină cont. Trebuie știut dacă prețul afișat are toate taxele incluse, dacă în acest preț mai sunt adăugate și cheltuielile de livrare și una dintre cele mai importante aspecte pentru această perioadă este valabilitatea ofertelor.

Totodată, pentru a verifica seriozitatea vânzătorului, cumpărătorul are la îndemână o serie de instrumente. ”Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără să invoce vreun motiv”, a mai specificat Paul Anghel.

Așadar, operatorul economic are la rândul său obligația de a returna contravaloarea produselor în caz de retur în termen de 14 zile de la momentul deciziei de returnare a cumpărătorului. Rambursarea banilor trebuie să fie făcută în același mod în care s-a făcut plata, fie prin ordin de plată, transfer bancar sau plată ramburs, în cazul în care clientul nu optează pentru alt mod de a-și recupera banii.

”Consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care operatorul economic nu a furnizat pe suport durabil informațiile legate de dreptul de returnare a produselor” a mai declarat acesta despre atenția pe care trebuie să o aibă oamenii în momentul când se grăbesc să profite de ofertele sezoniere din magazine.