Probleme pentru Primăria Timişoara: noul edil, Dominic Fritz, a declarat, marţi, că a primit o somaţie pentru plata mai multor facturi neplătite de instituţie pentru curentul electric. Facturile restante se ridică la o valoare impresionantă – 2 milioane de lei, în timp ce alte facturi de 153.000 de lei, din perioada aprilie – iunie 2020, nici măcar nu au fost înregistrate. Primarul spune că facturile vor fi plătite, pentru ca instituţia să nu rămână fără energie electrică.

„Am fost surprins de o somaţie, vineri, de întrerupere a curentului electric, pentru că nu au fost plătite facturile. Sunt 2 milioane de lei la facturi neplătite pentru curentul din primărie, unele dintre ele nu sunt scadente, dar multe sunt.

Am găsit că facturi în valoare de 153.000 de lei nici nu au fost înregistrate din perioada aprilie – iunie, facturi de care nu ştia nimeni. Dacă nu le găseam, ni se tăia curentul în câteva zile. Le vom plăti şi nu ni se va tăia curentul”, a explicat primarul Dominic Fritz.

Două licitaţii, oprite de Primăria Timişoara din cauza lipsei banilor

În altă ordine de idei, edilul a subliniat că Primăria este „într-o situaţie financiară provocatoare”, fiind nevoit să reanalizeze oportunitatea a două licitaţii, întrucât nu există un disponibil bugetar pentru acestea.

„Am luat toate procedurile de licitaţie care sunt în derulare şi a trebuit să oprim două, pentru că deocamdată nu dispunem de resursele financiare necesare. Este licitaţia pentru externalizarea serviciilor de curăţenie în primărie (18 milioane de lei necesari), noi nu avem aceşti bani. Momentan aceste servicii sunt prestate de Coltem şi Horticultura (…). Cealaltă licitaţie vizează parcarea de la MultipleXity”, a explicat Fritz, potrivit Agerpres.

Probleme şi la cumpărarea unei clădiri pentru Spitalul Municipal

De asemenea, el a spus că va trebui regândită o decizie deja luată în septembrie, anume hotărârea de Consiliu Local privind cumpărarea de către municipalitate a unei clădiri pentru Spitalul Municipal. Conform acestei hotărâri, jumătate din suma totală a contractului, care este de 4 milioane de lei, ar trebui plătită încă în acest an.

„Dar aceşti bani (2 milioane de lei – n.red.) nu există în buget, aşa că va trebui să analizăm ce facem cu această hotărâre de consiliu local şi dacă putem într-adevăr, aşa cum ne-a cerut Consiliul Local, să încheiem acest contract de vânzare-cumpărare, pentru că eu încă nu am găsit aceşti 2 milioane de lei necesari plăţii primei rate”, a mai explicat Dominic Fritz.

Ce spune fostul primar despre întreaga situaţie?

Fostul primar al Timişoarei, Nicolae Robu, îl contrazice pe Dominic Fritz şi spune că situaţia financiară a Primăriei este „mai bună decât în orice alt an pe vremea asta”.

„În campania electorală nu au vorbit despre niciun obiectiv pe care vor să-l facă în oraş (cei de la USR PLUS – n.red.), iar acum s-au apucat să oprească investiţiile pornite de mine. Eu îi mai las domnului primar Fritz timp să înţeleagă ce înseamnă să fii primar al Timişoarei. Nu l-am criticat cu nimic până acum, deşi aş fi avut cu ce.

Dar dacă devine incorect la adresa mea, acreditând ideea că eu am lăsat dezastru în urmă, când de fapt situaţia financiară a primăriei este mai bună decât în orice an pe vremea asta, nu voi rămâne fără replică. Înţeleg că se anulează licitaţia privind realizarea unei parcări multinivel în complexul Multiplexity, angajat prin dosarul de candidatură la titlul de Capitală Culturală Europeană. E o mare eroare, iar a pretinde că nu există bani pentru aşa ceva arată o neînţelegere a funcţionării unei instituţii.

Acei bani nu trebuie plătiţi imediat, ci eşalonat în timp, pe parcursul câtorva ani, în ritmul avansării lucrărilor. Dacă aş fi operat în aceeaşi logică, nu aveam nici jumătate din realizările pe care le-am lăsat în urmă”, a scris Robu pe pagina sa de socializare.