Mai mulţi cumpărători britanici s-au plâns autorităţilor după ce au fost înselaţi când au cumpărat o maşină la mâna a doua. Ghinioniştii cumpărători au descoperit că au dat bani grei pe maşini ce au făcut parte din flotele de închiriere a doi mari jucători de pe piaţa locală, care au folosit diverse tertipuri pentru a putea vinde fără a atrage atenţia. Maşinile erau prezentate ca fiind „recente, cu puţini kilometri” şi având un singur proprieta
Mai mulţi cumpărători britanici s-au plâns autorităţilor după ce au fost înselaţi când au cumpărat o maşină la mâna a doua. Ghinioniştii cumpărători au descoperit că au dat bani grei pe maşini ce au făcut parte din flotele de închiriere a doi mari jucători de pe piaţa locală, care au folosit diverse tertipuri pentru a putea vinde fără a atrage atenţia.
Maşinile erau prezentate ca fiind „recente, cu puţini kilometri” şi având un singur proprietar. Ceea ce nu ştiau cumpărătorii era faptul că acel singur proprietar era firma de închiriere, care la rândul său încredinţa maşina unui număr de câteva sute de şoferi pe an, fiecare cu stilul său de a conduce.
Cele mai multe maşini aparţineau companiei National Car Rental, parte a grupului Europcar, cel mai mare jucător de pe piaţa britanică de închirieri auto, cu o flotă de 54.000 de unităţi. La rândul sau, National Car Rental a trecut pe actele maşinilor scoase la vânzare ca unic proprietar compania Provincial Securities Ltd, pe care o deţine, dar care nu întreprinde niciun fel de activitate economică.
Cea de-doua companie de închirieri a trecut în dreptul numelui proprietarului doar iniţialele companiei, respectiv ERAC UK Ltd, în loc de Enterprise Rent-A-Car, ceea ce a indus în eroare cumpărătorii naivi care şi-au dorit o maşină cât mai nouă, dar cu un singur proprietar anterior. Mai mult, unele maşini au fost vândute ca aparţinând reprezentantelor auto, însă în realitate erau maşini de închiriat, preluate prin sistem buy-back de către reprezentanţe, după ce au schimbat un număr impresionant de proprietari.
Anual, în Marea Britanie se vând 400.000 de maşini la mâna a doua. În contextul crizei, maşinile second-hand sunt foarte căutate, iar cele cu un număr mic de proprietari sau an de fabricaţie recent sunt mai scumpe. Piaţa automobilelor second-hand din Marea Britanie valorează peste 35 de miliarde de lire sterline
Legislaţia este destul de încâlcită, iar cumpărătorii vor avea mult de alergat prin tribunale, întrucât este dificil de probat înşelăciunea: maşinile nu au vicii ascunse, iar datele de înmatriculare sunt corecte, însă, cel puţin psihologic, orice cumpărător se fereşte de o maşină „abuzată” de şoferii de ocazie.