Autorităţile din Marea Britanie au avertizat joi compania Tube Lines, joint venture controlat de grupul spaniol Ferrovial şi cel american Bechtel, că vrea prea mulţi bani pentru modernizarea a trei magistrale de metrou din Londra, transmite Reuters, citat de Mediafax.
Autoritatea britanică de reglementare a parteneriatelor public-private a arătat, joi, că cheltuielile de modernizare a liniilor Northern, Jubilee şi Piccadilly nu ar trebui să depăşească 4,4 miliarde lire sterline (5 miliarde euro).
Tune Lines, deţinută în proporţii egale de Ferrovial şi Bechtel, estima anterior că factura se va ridica la 5,75 miliarde lire sterline (6,45 miliarde euro).
Decizie grea pentru Londra: ori renunţă la Bechtel, ori mai face rost de bani
Reprezentanţii companiei şi-au exprimat dezacordul pentru estimarea autorităţilor, calificând-o drept „foarte pretenţioasă” ţinând cont de lucrările care trebuie executate.
„O negociere la acest nivel nu este favorabilă investiţiilor sectorului privat la metroul londonez, şi nu reflectă realitatea mediului subteran de lucru. Autorităţile au recunsocut, chiar şi la acest nivel, că Metroul din Londra are de luat o decizie dificilă – să renunţe la unele lucrări sau să obţină finanţare suplimentară. Totuşi, acest document este preliminar şi avem încă şase săptămâni la dispoziţie pentru demersuri în acest sens”, a declarat directorul general al Tube Lines, Dean Finch.
Compania a fost nevoită să dezmintă luna trecută zvonuri conform cărora întârzierile lucrărilor de modernizare a unei linii de metrou din Londra ar putea conduce la intervenţia guvernului britanic.
Tube Lines are un contract pe 30 de ani, început în 2002, pentru modernizarea celor trei magistrale de metrou. Compania a anunţat că poate suporta pe cont propriu costurile suplimentare şi penalizările determinate de ratarea termenului limită de finalizare a lucrărilor la linia Jubilee, care ar fi trebuit încheiate până la finele acestui an. dar vor mai dura câteva luni.
SURSA: Mediafax