Vânzările de retail în Marea Britanie, la magazinele deschise de cel puţin un an, au scăzut cu 0,7% în primul trimestru din 2017, cel mai semnificativ declin din 2011, transmit Bloomberg şi Reuters.
Scăderea a intervenit pe fondul înrăutăţirii încrederii consumatorilor, afectaţi de creşterea inflaţiei şi de deprecierea lirei sterline, a anunţat marţi Consorţiul Britanic de Retail (BRC).
Vânzările de alimente au înregistrat un declin de 0,2%, fiind prima scădere din luna august a anului trecut până în prezent.
Preţurile cresc mai rapid decât salariile în Marea Britanie, erodând veniturile reale ale consumatorilor.
Vânzările totale de retail în Marea Britanie au urcat cu doar 0,1% în primul trimestru din 2017, comparativ cu perioada similară din 2016. Este cel mai slab ritm de creştere din trimestrul patru din 2008, a anunţat BRC. În martie, vânzările au scăzut cu 0,2%, primul declin din august.
Presiunea asupra preţurilor continuă să crească şi va afecta fără îndoială veniturile disponibile, a afirmat directorul general al BRC, Helen Dickinson.
Analiştii estimează că rata anuală a inflaţiei în martie s-a situat la 2,3%, cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani şi jumătate.
AGERPRES