Responsabilul britanic pentru concurență va investiga site-urile de rezervare ale hotelurilor pentru a vedea dacă consumatorii sunt induși în eroare de către ei, potrivit BBC.com.
Autoritatea pentru concurență și piețe (CMA) a declarat că este "preocupată de claritatea, acuratețea și prezentarea informațiilor pe site-uri".
Ancheta va examina domenii cum ar fi taxele ascunse, rezultatele căutării și revendicările cu discount.
CMA a scris companiilor din întregul sector. Printre site-urile de rezervări hoteliere se numără Expedia și Trivago.
Dovezile sunt adunate de la site-uri web, hoteluri și consumatori, a afirmat CMA.
Directorul executiv al CMA, Andrea Coscelli, a declarat: "Aproximativ 70% dintre cei care au rezervat hoteluri anul trecut au folosit aceste site-uri si ar trebui să fie încrezatori că au ales cea mai bună locuință pentru nevoile lor.”
Astfel de site-uri pot economisi timp și bani, dar informațiile trebuie să fie clare și precise, a spus ea.
"Dar suntem preocupați de faptul că acest lucru nu se întâmplă și că informațiile de pe site-uri pot, de fapt, îngreuna oamenii să facă alegerea corectă.”.
"De aceea am început investigația noastră în acest sector – să ajungem la fundul acestor probleme, să vedem dacă site-urile încalcă dreptul consumatorilor și să ne asigurăm că ajută, și nu împiedică oamenii să caute următoarea cameră de hotel", a spus doamna Coscelli.
CMA va analiza modul în care sunt clasate rezultatele căutării și dacă aceasta este legată de site-urile de comisioane plătite de comisie.
De asemenea, autoritatea de reglementare dorește să obțină mai multe informații cu privire la eventualitatea afișării unor taxe suplimentare, cum ar fi taxele de rezervare.
O altă zonă este analizată, modul în care site-urile afișează câte camere au rămas sau câte persoane vizionează un anumit hotel.
CMA este preocupat de faptul că este folosit pentru "vânzarea sub presiune", creând o "impresie falsă a disponibilității camerelor sau a clienților care se grăbesc să facă o rezervare".
În cadrul anchetei, autoritatea de reglementare a constatat că consumatorii au trebuit să vâneze pentru tranzacții, așa cum au făcut-o pe High Street, atunci când foloseau site-uri web pentru schimbarea energiei, concediilor sau asigurărilor.
CMA a concluzionat că site-urile de comparare a prețurilor au funcționat cel mai bine pentru asigurarea autoturismelor și cel mai rău pentru banda largă.