Directorul tehnic al RAR, Constantin Bucur a precizat prin ce mijloace vrea RAR să facă acest lucru, dar reiese o clară aplecare a controalelor spre partea de emisii a mașinilor din România.
„La nivelul UE este o preocupare majoră pentru scăderea valorilor noxelor: compuși chimici poluanți, oxizi de azot (NOx) în special, dar și a emisiilor de gaze cu efect de seră (CO2). Este limpede că aceste preocupări vor duce la un potențial exod al acestor vehicule către România, inclusiv. Aș vrea să rămânem totuși în zona adevărului tehnic și să spunem că inamicul nostru este doar motorul diesel vechi, care nu înglobează tehnologii de depoluare, asta înseamnă motoarele care au fost omolagate până la nivelul Euro 4, inclusiv”, a declarat Cristian Bucur, director tehnic în cadrul Registrului Auto Român (RAR), fiind prezent la deschiderea Salonului Auto București & Accesorii.Așadar, Bucur sublinază faptul că există riscul ca românii să cumpere cele mai poluante mașini diesel vechi din Europa, în lipsa unei conduite de achiziție orientată spre protecția mediului.
Oficialul RAR a atins și punctul nevralgic al parcului auto din România: întreținerea necorespunzătoare post achiziție. Chiar dacă unele mașini rulate aduse din alte țări avea stare tehnică bună la momentul primei înmatriculări în România, întreținerea defectuoasă și fentarea sistemelor de depoluare ale mașinii fac aceste autovehicule să ajungă într-o stare deplorabilă. Oficialul RAR a lăsat să se înțeleagă faptul că trișarea sistemelor de tratare a emisiilor nu va fi tolerată, iar orientarea RAR spre această problemă ar putea conduce la mai multe controale în trafic, nu doar cu ocazia verificării ITP (Inspecție Tehnică Periodică): „(…) putem să ne adresăm vehiculelor care deja circulă, care sunt în parcul circulant, și ne putem gândi la a le scoate din parc dacă starea lor tehnică, în special cea legată de poluare, nu permite obținerea Inspecției Tehnice Periodice”.