Industria alimentară este profitabilă chiar şi în perioadă de criză. Drept dovadă, cifra de afaceri a companiei Orkla Foods România a crescut anul trecut la 29 milioane euro. Faţă de anul 2008, când Orkla Foods România, companie cu activităţi în industria alimentară, a obţinut o cifră de afaceri de 28,7 milioane euro, în primul an de criză economic, 2009, compania a reuşit să-şi mărească cifra de afaceri cu 1%. „Deşi contextul economic a fost unul defavorabil in
Industria alimentară este profitabilă chiar şi în perioadă de criză. Drept dovadă, cifra de afaceri a companiei Orkla Foods România a crescut anul trecut la 29 milioane euro.
Faţă de anul 2008, când Orkla Foods România, companie cu activităţi în industria alimentară, a obţinut o cifră de afaceri de 28,7 milioane euro, în primul an de criză economic, 2009, compania a reuşit să-şi mărească cifra de afaceri cu 1%.
„Deşi contextul economic a fost unul defavorabil industriei consumului, rezultatele noastre sunt pozitive. La acestea au contribuit o strategie coerentă de vânzări şi marketing, în ciuda presiunilor legate de bugete în acest domeniu, precum şi finalizarea programului intern de reorganizare început la sfârşitul anului 2007.
Acesta a presupus relocarea şi concentrarea activităţilor de producţie pe platformele de la Bucureşti şi Covasna, precum şi eficientizarea generală a proceselor de producţie şi logistică”, a declarat directorul general Orkla Foods România, Manuela Banu.
Linco a crescut vânzările
Potrivit companiei, brandul Linco a avut cea mai mare creştere a vânzărilor, de peste 20%, ca urmare a campaniilor susţinute de marketing. De asemenea, compania a înregistrat o uşoară creştere şi pe segmentul pate (Ardealul), acesta câştigând un procent la cota de piaţă.
La sfârşitul anului 2008, Orkla Foods România a deschis o nouă direcţie de business prin intrarea în categoria ingredientelor pentru panificaţie şi cofetărie, lansând pe piaţa internă 108 produse specifice.
Pentru anul 2010, compania vizează creşteri pe segmentul ingredientelor de panificaţie, cofetărie şi patiserie.
Margarina şi pateul fac toţi banii
Orkla Foods România are în prezent peste 400 de angajaţi şi are în vedere pentru acest an derularea unor programe de dezvoltare profesională. Compania activează în România prin două societăţi: Orkla Foods România şi Producţie Ardealul.
Compania este prezentă pe piaţa bunurilor de larg consum din România din anul 2002 şi deţine mărci de margarină Wiesana, Linco, Unirea, ketch-up (Tomi, La Minut), pate şi mâncăruri la conservă (Ardealul), muştar şi sosuri pentru paste (Bunătăţi de la Bunica, La Minut), precum şi de aluaturi congelate (Linco).
Orkla Foods România aparţine diviziei Orkla Food Ingredients, unul dintre cei mai mari cinci furnizori din Europa din industrie cu 32 de companii prezente în 14 ţări.