Grupurile media si companiile Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp, MediaPRO Interactiv, ProTV SA si Realitatea-Catavencu anunta ca au decis, de comun acord, sa utilizeze, atat in relatia cu publicul, cat si cu clientii si agentiile de publicitate, doar datele oferite de sistemul de masurare oficiala a traficului online, SATI (Studiul de Audienta si Trafic pe Internet), efectuat de BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor).
Si Ringier Romania sustine initiativa, urmand sa ia o decizie privind implementarea efectiva a acesteia in perioada urmatoare.
Prin urmare, SATI va fi folosit ca etalon oficial de masurare a performantelor de trafic ale tuturor site-urilor editate de participantii la aceasta decizie comuna, semnatarii renuntand treptat, incepand de azi, la utilizarea si invocarea oficiala a altor sisteme de masurare a traficului online.
Semnatarii sunt de acord ca decizia nu tine de suspiciuni legate de masuratorile efectuate cu ajutorul altor sisteme, masuratori care au fost foarte utile pentru stadiul in care s-a aflat piata de online pana la lansarea SATI. Este vorba strict de o chestiune principiala, care tine de logica de business: traficul siteurilor din Romania nu poate fi masurat oficial decat de un sistem administrat, auditat si controlat strict de o organizatie independenta.
Piata dispune, inca de la finalul anului trecut, de SATI, un instrument independent, un etalon acceptat de intreaga industrie, si care este detinut de organizatia profesionala a celor mai importanti playeri media: Biroul Roman de Audit al Tirajelor. SATI a fost testat, imbunatatit si si-a dovedit performantele timp de 12 luni, fiind acum un sistem matur si credibil.
Pentru inlaturarea oricarei rezerve legate de transparenta rezultatelor de trafic, Departamentul Internet al BRAT a analizat si aprobat in unanimitate, in sedinta din 4 noiembrie 2008, propunerea depusa de Realitatea-Catavencu, Ringier, MediaPro si Gazeta Online ca rezultatele furnizate de SATI sa fie publicate si in ritm zilnic si saptamanal, nu doar lunar.
Intr-o declaratie data publicitatii astazi, BRAT saluta initiativa membrilor sai. „Este o decizie fireasca a unei piete ajunse la maturitate. Industria de publicitate nu poate utiliza pentru masurarea performantelor sale decat un sistem independent, o sursa unica si acceptata de intreaga industrie. La fel ca si in alte tari cu un mediu online dezvoltat, si in Romania, pentru tranzactionarea spatiului publicitar va fi utizat un etalon de masura furnizat de o sursa independenta, care furnizeaza date corecte, credibile, comparabile pentru toti membrii sai”, a declarat Arina Ureche, Director General BRAT.
Ca urmare a deciziei adoptate astazi, codurile tuturor celelalte sisteme de masurare a traficului pe Internet folosite pana in prezent vor fi eliminate, treptat, din paginile tuturor produselor web ale companiilor si grupurilor media semnatare, acestea urmand sa implementeze si sa faca publice in relatiile contractuale si oficiale numai rezultatele furnizate si auditate de sistemul SATI.