MARII RETAILERI SE BAT pe produsele româneşti. Metro creşte oferta cu 30%

Metro continuă să încurajeze consumul de produse româneşti şi, în acest sens, extinde sortimentul disponibil de fructe și legume „De-ale noastre” cu aproximativ 30%. Printre noile produse se regăsesc și fructele de pădure, ciupercile și broccoli. În total, oferta Metro cu ajunge la 45 de legume și fructe produse local.

Metro Cash and Carry – care se adresează revânzătorilor – a lansat, în 2012, „De-ale noastre”, primul program destinat susţinerii micilor producători locali de legume, iniţiat de un mare retailer din România. Circa 200 de agricultori din regiunea Poiana Mare şi împrejurimi sunt, indirect, furnizorii Metro, iar legumele şi fructele rezultate din program sunt comercializate în reţeaua de magazine a retailerului din toată ţara, sub marca “De-ale noastre”. Investiţia în acest proiect ajunge la jumătate de milion de euro.

“Continuăm să investim în «De-ale noastre», un program care aduce beneficii atât producătorilor de fructe și legume, cât și clienților și consumatorilor care se pot bucura astfel, de gustul și mirosul autentice al produselor de origine controlată, obținute prin tehnici tradiționale de cultivare. Avem alături de noi parteneri din 33 de localități, din nouă județe ale țării, și îi sprijinim să practice o agricultură sustenabilă, să se dezvolte și să contribuie, în acest mod, și la dezvoltarea comunităților locale”, a declarat Gilles Roudy, directorul generalal  Metro Cash & Carry România.

Programul „De-ale noastre” are scopul de a veni în sprijinul agricultorilor din bazinele legumicole ale țării. Pe lângă asigurarea unei piețe de desfacere a produselor în rețeaua magazinelor Metro,  agricultorii din cele 33 de comunități care participă la program beneficiază de soluții de colectare și ambalare, de consultanță, precum și monitorizare și distribuție. Inginerul agronom, consultant Metro, îi asistă pe producătorii parteneri pe parcursul fiecărei etape a procesului de producţie, oferindu-le sfaturi privind: selecţia soiurilor, perioada optimă de recoltare, tehnici şi mijloace de producţie sau metode de eficientizare a costurilor de producţie şi a resurselor.

Fructele și legumele “De-ale noastre” sunt urmărite cu atenție, din momentul semănatului și până în momentul în care acestea ajung pe rafturile magazinelor. Astfel, se asigură trasabilitatea sau originea lor controlată, o garanție a siguranței alimentare și a calității lor superioare. Informaţii referitoare la originea acestora, metodele de producţie folosite sau perioada de recoltare sunt disponibile la raft.

Cele peste 45 de sortimente de fructe și legume “De-ale noastre” sunt disponibile în rețeaua magazinelor Metro, în intervalul mai-decembrie 2014, perioada de vârf (cu cele mai multe produse disponibile la raft) fiind iunie-septembrie.

În ultimii ani, românii au livrat în hiper și supermarketuri în special varză, morcovi sau roșii. Fructe mai rar și din cauza faptului că ale noastre ”nu corespund standardelor europene”. Adică sunt mici și nu-ți iau ochii.

Divizie de vânzări a Metro Group, Metro Cash & Carry este reprezentată în 28 ţări cu peste 750 de magazine cash & carry. Cu peste 110.000 angajaţi în întreaga lume, compania a atins vânzări de aproximativ 32 miliarde € în anul financiar 2012/2013 (pro forma).

 În România, Metro a a realizat vânzări de 977 mil. euro în 2013 şi un profit net de 15,2 mil. euro, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor. Metro Cash & Carry  a intrat în România în 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.