Marile grupuri bancare europene se concentrează din ce în ce mai mult pe calitatea angajaților și pe sistemele de protecție împotruva fraudelor financiare, notează WSJ.
„În condiţiile în care organismele de reglementare pun un accent mai mare pe acest lucru şi există riscul unor amenzi ridicate, cred că are sens să ne aşteptăm la o reacţie sub forma mai multor dezvăluiri”, a spus Robin van den Broek, analist la Medobanca, citat de WSJ.
Directorul general de la ABN Amro, Kees van Dijkhuizen, a declarat luna trecută că începând din anul 2013 grupul bancar olandez a triplat, până la 1.000, numărul angajaţilor care lucrează în domeniul client due diligence.
Separat, grupul german Commerzbank a anunţat că, începând din 2015, a cheltuit o sumă suplimentară de 600 milioane de euro pentru conformare. Toate aceste cheltuieli suplimentare în zona de conformare au fost finanţate prin strângerea curelei şi reduceri de costuri în alte părţi ale băncii. „Acesta este un preţ care merită să fie plătit şi aceştia sunt bani bine cheltuiţi”, a declarat la începutul lunii februarie directorul general de la Commerzbank, Stephan Engels.
Grupul olandez ING a decis şi el să majoreze cheltuielile pentru a-şi consolida sistemele pe care le utilizează pentru a verifica identitatea şi informaţiile clienţilor. ING nu a oferit detalii cu privire la costuri însă în toamna anului trecut grupul a fost de acord să plătească 775 milioane de euro pentru a pune capăt unei anchete demarate de procurorii olandezi asupra neregulilor descoperite în sistemele de control ale cazurilor de spălare de bani.