Cei mai importanti producatori de vehicule în tehnologia celulelor de combustibil au semnat o scrisoare de intenţie comună pentru dezvoltarea şi introducerea pe piaţă a vehiculelor electrice cu celule de combustibil.Astfel, Daimler AG, Ford Motor Company, General Motors şi Opel, Honda Motor Co, Ltd., Hyundai Motor Company, Kia Motors Corporation, alianţa Renault Nissan şi Toyota Motor Corporation susţin ideea construirii unei infrastructuri de alimentare cu hidrogen în Europa.Ge
Cei mai importanti producatori de vehicule în tehnologia celulelor de combustibil au semnat o scrisoare de intenţie comună pentru dezvoltarea şi introducerea pe piaţă a vehiculelor electrice cu celule de combustibil.
Astfel, Daimler AG, Ford Motor Company, General Motors şi Opel, Honda Motor Co, Ltd., Hyundai Motor Company, Kia Motors Corporation, alianţa Renault Nissan şi Toyota Motor Corporation susţin ideea construirii unei infrastructuri de alimentare cu hidrogen în Europa.
Germania este propusă ca punct de pornire regional. În acelaşi timp, marile companii auto propun dezvoltarea de concepte similare pentru pătrunderea pe piaţă a infrastructurii pe bază de hidrogen în alte regiuni ale lumii, inclusiv SUA, Japonia şi Korea ca puncte de plecare următor.
Pentru a asigura intrarea cu succes pe piaţă a vehiculelor electrice cu celule de combustibil, infrastructura pe bază de hidrogen trebuie să fie construită şi să aibă o densitate suficientă. Reţeaua ar trebui terminată până în 2015 şi ar trebui să fie construită din zonele metropolitane, prin intermediul unor coridoare, catre o acoperire cat mai largă.
Producătorii care au semnat au anticipat cu certitudine că, începând cu 2015, un număr semnificativ de vehicule electrice cu celule de combustibil ar putea fi comercializate. Acest număr vizează câteva sute de mii de unităţi de-a lungul ciclului de viaţă al unei masini la nivel mondial.
Având în vedere că fiecare producător de autovehicule va pune în aplicare propria sa producţie specifică şi strategii comerciale, precum şi calendare diferite, comercializarea de vehicule electrice cu celule de combustibil poate să înceapă chiar mai devreme decât anul menţionat.