Restanţele bugetare ale companiilor mari au crescut în trimestrul al doilea cu 7,6%, la 5,475 miliarde de lei. Cel mai mare datornic a rămas Compania Naţională a Huilei (CNH), iar aproape jumătate din primii zece datornici sunt companii din cadrul Căilor Ferate Române (CFR). Potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice (MFP), CNH avea obligaţii restante la bugetul general consolidat de 3,389 miliarde de lei la finele celui de-al doilea trimestru, în creştere cu 3,6% faţă
Restanţele bugetare ale companiilor mari au crescut în trimestrul al doilea cu 7,6%, la 5,475 miliarde de lei. Cel mai mare datornic a rămas Compania Naţională a Huilei (CNH), iar aproape jumătate din primii zece datornici sunt companii din cadrul Căilor Ferate Române (CFR).
Potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice (MFP), CNH avea obligaţii restante la bugetul general consolidat de 3,389 miliarde de lei la finele celui de-al doilea trimestru, în creştere cu 3,6% faţă de datoriile de 3,271 miliarde de lei raportate la sfârşitul lunii martie. Suma de 5,475 miliarde de lei reprezintă datoriile cumulate ale societăţilor mari la cele patru componente principale ale bugetului general consolidat.
Cele mai ridicate datorii ale companiilor mari au fost raportate la bugetul asigurărilor sociale de stat, cu un total de 2,73 miliarde de lei, în urcare cu 7,5% de la 2,539 miliarde de lei la finele lui martie.
Concomitent, restanţele la bugetul de stat s-au ridicat la 2,111 miliarde de lei, în creştere cu 8% faţă de soldul din martie, de 1,954 miliarde lei.
Pe locul al doilea în clasamentul datornicilor s-a menţinut Societatea Naţională a Cărbunelui, ale cărei obligaţii restante au crescut cu 3,2%, de la 367 de milioane de lei la 379 de milioane de lei.
CFR: viteză mare la datorii
Pe poziţia a treia s-a situat Compania Naţională de Căi Ferate CFR, care a urcat două poziţii, în contextul în care datoriile companiei au crescut cu 39,6%, de la 250 de milioane de lei la 349 de milioane de lei.
Dintre primii zece mari debitori, patru sunt companii din cadrul CFR, cu una mai puţin comparativ cu nivelul din martie, deoarece CFR Călători a ieşit din topul primilor zece datornici.
Astfel, Electrificare CFR SA şi-a menţinut a patra poziţie, însă datoriile sale au crescut în 3 luni cu 46 de milioane de lei la 299 de milioane de lei.
Societatea Naţională a Lignitului, new entry în top 10
A cincea în clasament a fost compania UCM Reşiţa, în coborâre de pe locul trei, în condiţiile în care debitele la stat au rămas aproape neschimbate. Astfel, obligaţiile restante ale UCM Reşiţa erau de 264 milioane de lei la finele lunii iunie, comparativ cu 262 de milioane de lei în martie.
Două poziţii în clasament a urcat şi compania CFR Marfă, de pe 8 până pe 6, cu datorii de 186 de milioane de lei, mai mari cu 38,8% faţă de martie.
Pe locul 7 s-a situat compania Moldomin, ale cărei datorii au crescut uşor, de la 178 milioane de lei la 182 de milioane, în timp ce poziţia a opta a fost ocupată de Electroputere Craiova, în coborâre de pe 7, şi cu datorii de 150 de milioane de lei.
Penultima în clasament a fost Societatea Naţională a Lignitului, nou intrată în clasament, cu restanţe de 146 de milioane de lei.
Lista primilor zece restanţieri la bugetul general consolidat este încheiată de Telecomunicaţii CFR, care a coborât astfel o poziţie, cu datorii de 126 de milioane de lei, mai mari cu 11,5% faţă de nivelul din martie.
Marii contribuabili sunt companiile care au o cifră de afaceri anuală de cel puţin 70 milioane de lei.
SURSA: Mediafax