Asociația Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM) a lansat un atac dur la adresa autorităților locale care au în plan restricționarea înmatriculărilor de autovehicule atenționând că adăugarea unor megaorașe precum Tianjin, Shenzhen, Hangzhou, Chengdu, Shijiazhuang, Chongqing și Qingdao la cele patru – printre care Beijing și Shanghai – care au pus deja bariere drastice în calea cumpărătorilor va avea ca efect scăderea pieței și, posibil, chiar revolte.
Cea mai mare piață auto a lumii, unde sunt vândute anual peste 15 milioane de mașini, se îndreaptă cu pași mari spre stagnare. Unul dintre motivele acestei direcții este impunerea unor restricții drastice la înmatricularea de noi vehicule. CAAM susține chiar că extinderea restricțiilor ar putea reduce vânzările anuale cu circa 400.000 de unități.
Măsura, menită să reducă poluarea masivă din marile aglomerări urbane, care amenință sănnătatea publică are însă adversari puternici. Unii analiști susțin că efectele benefice asupra mediului sunt derizorii mai ales pentru că singurii care își pot permite să liciteze până la sume enorme pentru un set de plăcuțe de înmatriculare sunt oamenii bogați. Iar aceștia nu cumpără mașini ale unor firme chineze, cu propulsoare mici și mai puțin poluante, ci bolizi de import cu sute de cai putere sub capotă și emisii majore de noxe.
În ciuda restricțiilor piața chineză ar putea urca până la 22 de milioane de mașini pe an la nivelul anului 2020, susțin analiștii de la McKinsey, principalul motiv de creștere fiind rata redusă de motorizare. În prezent există doar 52 de mașini la 1.000 de locuitori, mult sub media unor state din Europa sau America.
Marile orașe chineze restricționează înmatricularea mașinilor. În Shanghai plăcuțele ajung și la 12.700 USD
23 iulie 2013, 17:59
Ultima modificare în 23 iulie 2013, 20:59
Opt mari oreșe din China sunt pe cale să adopte restricții privind înmatricularea de noi autovehicule. Combaterea poluarii a dat naștere unor situații-limită: la Shanghai licitațiile pentru plăcuțe de înmatriculare ajung și la 12.700 USD în timp ce la Beijing așteptarea înmatriculării poate lua ani.
Etichete: china,
masini,
piata auto
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Cât costă primul automobil electric de serie din istoria BMW
- Range Rover Sport, prezentat în România. Preț minim fără TVA: 50.900 euro
- Cea mai scumpă mașină achiziționată vreodată la licitație: 22,5 mil. Euro
- Bentley Continental GT3, dezvăluit la Goodwood
- Lista judeţelor unde scapi RAPID de TIMBRUL DE MEDIU!
- Citan, un Mercedes-Benz cu rădăcini franțuzești
- Tur de forţă BMW cu 4.335 de cai-putere
- Honda ridică noul Civic în ochii europenilor cu un diesel performant
- Viitorul Mini a fost surprins de fotografi
- Fiat va investi 700 mil. de euro la SevelSud