Soţii Talpeş au pornit în afaceri în anii ’90 după ce au renunţat la posturile pe care le ocupau în cadrul Institutului de Tehnică de calcul. În timp ce Florin Talpeş s-a concentrat pe dezvoltarea soluţiei de securitate Bitdefender, Măriuca Talpeş s-a axat pe software-ul educaţional sub marca Intuitext.
„Am pornit în 1990 rezolvând probleme ale unor companii de dezvoltare de software din Franţa, investiţia a fost 300 dolari primiţi de la tatăl meu. De-a lungul carierei nu am avut un model anume, ci am învăţat împreună cu soţul meu, unul de la celălalt“, îşi aduce aminte Măriuca Talpeş.
Intuitext reuneşte, în prezent, zeci de produse educaţionale dedicate copiilor cu vârste cuprinse între 7 şi 18 ani. În ceea ce priveşte lecţiile învăţate de-a lungul timpului, “„am învăţat că trebuie să lucrezi în fiecare zi cu aceeaşi pasiune ca cea din prima zi de antreprenoriat alături de întreaga ta echipă, că trebuie să fii perseverent cu ceea ce îţi propui indiferent de dificultăţile pe care le întâlneşti în drum. Că ceea ce azi pare un succes, se poate dovedi un succes temporar, care prefaţează un eşec. Sau că ceea ce pare un eşec, prin învăţare şi perseverenţă, poate fi baza unui succes solid ulterior“, afirmă Talpeş.
Ea speră ca în viitor numărul doamnelor care devin antreprenor să crească pentru că mediul de business va avea mult de câştigat. „Doamnele aduc multă creativitate, căldură, umanitate în business. Dar ideea că pentru o tânără nu există restricţii trebuie inoculată în primul rând părinţilor. În societatea de azi, deşi mai târziu nu sunt bariere, barierele au funcţionat deja la vârsta liceului şi au lăsat deja urme în mintea tinerelor. Un exemplu e descurajarea de către unii părinţi de a urma o carieră tehnică, care le creează impresia că nu orice profesie le e favorabilă fetelor“ consideră Măriuca Talpeş.
Nu văd nicio barieră în faţa succesului unei femei în afaceri, dificultăţile le văd doar în organizarea timpului unei doamne între familie şi companie.