Antreprenorul Marius Ghenea a achiziţionat PC Garage în luna septembrie a anului 2009. Magazinul online înregistra, în 2008, o cifră de afaceri de opt milioane de euro şi avea 37 de angajaţi. Cinci ani mai târziu, PC Garage înregistra cea mai mare creştere din piaţa magazinelor online, de 40 de procente, piaţă pe care antreprenorul o cataloghează ca fiind cu „numeroase provocări“.
PC Garage a realizat în 2014 un profit net de peste 200.000 de euro la o cifră de afaceri de aproximativ 29 milioane de euro, iar pentru anul acesta estimarea este de 38 milioane de euro. Echipa actuală are 80 de membri. „PC Garage continuă şi în 2015 un parcurs foarte bun din perspectiva creşterii veniturilor şi a cotei de piaţă. În 2014 creşterea PC Garage a fost cea mai mare din piaţă (peste 40% an la an). Piaţa în general rămâne însă una foarte competitivă şi cu numeroase provocări, în special cele legate de profitabilitatea în această verticală, mulţi dintre jucătorii importanţi înregistrând pierderi,“ a declarat Marius Ghenea, omul de afaceri care controlează printre altele pcgarage.ro, pcfun.ro, fashionup.ro, shopit.ro şi garagemall.ro.
Discuţii de exit
Întrebat despre planurile de viitor pe care le are cu PC Garage, Marius Ghenea a declarat că nu poate da informaţii despre evaluarea magazinului sau despre discuţii de exit. „Acestea sunt, în general, informaţii confidențiale“, a precizat antreprenorul. Omul de afaceri a declarat în vara acestui an, în cadrul unei emisiuni, că exitul este în plan şi poartă discuţii cu investitori strategici. Ghenea a precizat că aceştia sunt din străinătate, iar intrarea pe piaţa din România devine din ce în ce mai interesantă pentru jucătorii internaţionali. În ceea ce priveşte liderul pieţei, eMAG, Ghenea a declarat că „în orice business există un lider, dar trebuie să existe şi un număr doi, şi un număr trei, să fie o competiţie“.
Cât mai mulţi clienţi
La momentul preluării magazinului PC Garage de către Marius Ghenea, PC Fun era un magazin important pe piaţa locală, însă, în prezent, firma PC Garage administrează atât pcgarage.ro, pcfun.ro, cât şi electrofun.ro. „Anul acesta, afacerea PC Garage a ajuns la maturitate. Modelul de vânzări online susţinut de companie, bazat pe asigurarea unor servicii pre şi post vânzare în zona produselor electro-IT este sustenabil“, a declarat Traian Cristea, directorul general al PC Garage.
Cele mai vândute produse sunt laptopurile, componentele PC şi perifericele IT. Compania a înregistrat, în primul semestru al acestui an, o creştere cu 30% a vânzărilor, comparativ cu semestru echivalent din 2014. În ceea ce priveşte, Black Friday, cea mai mare sărbătoare a reducerilor pe care PC Garage o organizează încă din 2011, compania a demarat pregătirile încă de anul trecut. „Pregătirile pentru evenimentul de Black Friday 2015 le-am început din decembrie 2014. Aşteptăm o creştere a volumului de vânzări de 35% comparativ cu anul trecut, dar ne dorim să avem cat mai mulţi clienţi noi“, a mai spus Traian Cristea. PC Garage este vizitat de două milioane de oameni în fiecare lună dintre care 700.000 sunt vizitatori unici şi are 12 milioane de pagini afişate.
Scurt Istoric
Înfiinţat în 2005, PC Garage este unul dintre cele mai mari magazine online de produse IT şi electronice din România. PC Garage numără peste 30.000 de produse active, peste 250.000 de clienţi înregistraţi pe siteul www.pcgarage.ro şi peste 400.000 de clienţi la nivelul întregului grup. Magazinul online deţine forumul My Garage definit ca fiind comunitatea pasionaţilor de hardware, overclocking şi modding.
Comunitatea My Garage înregistrează peste 60.000 membri, aproximativ 450.000 vizite în fiecare lună şi peste 1.400 review-uri realizate de clienţi.