Antreprenorul care controlează grupul FIT Distribution, locul doi în piaţa de comerţ electronic din ţara noastră cu afaceri de 40 de milioane de euro în 2011 vede cu ochi buni preluarea eMAG de către sud-africanii de la Naspers. Întrebat care ar putea fi efectele aceste preluări Ghenea a răspuns: “Primul efect este unul de ieşire la rampă a valorii companiilor din online-ul românesc, ceea ce poate fi certificat numai de asemenea tranzacţii majore, cu investitori puternici, internaţionali. În ceea ce priveşte impactul asupra pieţei de e-commerce locale, cred că lucrurile nu se vor modifica semnificativ, deoarece investitorul nu este un Amazon, deci un strategic e-commerce care ar înghiţi probabil entitatea românească şi ar transforma-o într-un subsidiar cu acelaşi brand ca al investitorului, ci un grup cu numeroase investiţii online pe diverse domenii (intermedieri, licitaţii, procesare de plăţi online, etc.), deci eMAG va continua probabil să opereze pe piaţa românească la fel ca şi până în prezent, sub acelaşi brand şi cu aceeaşi reţetă de business. În mod clar însă, putem vorbi despre un eMAG care va continua să fie extrem de competitiv şi cu resurse financiare suplimentare din partea grupului internaţional, ceea ce va face piaţa e-commerce din România şi mai concurenţială decât până în prezent”.

Omul de afaceri crede că  şi alte magazine online pot să crească în continuare şi să concureze eficient chiar şi în acest context nou.

“Un efect secundar interesant ar putea fi interesul crescut al altor investitori, mai mici sau mai mari, pentru această piaţă, ceea ce înseamnă că şi alte companii de profil ar putea merge pe traiectorii asemanătoare, atragând capital internaţional pentru dezvoltare locală, dar şi regională. România ar putea deveni în acest fel un hub regional de dezvoltare pe industria online, aşa cum ea se conturează deja prin dezvoltări ca cele de la ePayment (acum Pay-U) sau dezvoltările regionale planificate de eMAG. Chiar şi noi, în grup, am pornit deja la astfel de proiecte de dezvoltare regională, cum este cazul cu FashionUp.ro, care a inaugurat recent piaţa din Bulgaria cu FashionUp.bg, un online fashion-mall care are deja rezultate frumoase în Bulgaria, la numai câteva luni de la lansarea în această ţară balcanică”, a adăugat Ghenea.