“Dacă în 1990 veneam în România pentru costul forței de muncă și poziția geoadministrativă, pentru că România se afla în afara UE, acum avem alte criteria pentru care alegem să investim în România. Costurile de producție arată că suntem competitivi dar foarte aproape de Polonia de exemplu, pentru că Polonia e mai aproape de piețe. Suntem în concurență cu statele din jur. Acum Draexlmaier investește pentru know-how pe care singur și l-a creat. Draexlmaier investește și pentru că oamenii sunt foarte adaptabili. Diferențele culturale sunt foarte mici față de Germania de exemplu. Nu este ca în Tunisia sau alte state arabe”, a spus Marius Suranyi.
Potrivit acestuia, compania DTR este în România din 1993, atunci când a realizat prima investiție în România, la Pitești. În cei 20 de ani, compania a realizat investiții care depășesc 200 de milioane de euro.
“Produsele noastre nu sunt low-cost. Nu e diferență între ce producem în România și ce producem în Germania. Nu este diferență între locurile de muncă din aceste state și nici în modul în care ne tratăm angajații”, a mai spus directorul Draexlmaier.