Mark Zuckerberg a spus adevărul despre Inteligența Artificială. Cât de răspândită este, de fapt

inteligenta artificiala

SURSĂ FOTO: Dreamstime

După ce Meta Platforms a furnizat date privind veniturile și a anunțat planuri de creștere a cheltuielilor, directorul executiv, Mark Zuckerberg, s-a alăturat directorilor companiei într-un apel privind veniturile care s-au concentrat pe inteligență artificială.

Zuckerberg laudă inteligența artificială

Șeful Meta, Mark Zuckerberg, a dezvăluit că peste 50% din conținutul de pe Instagram și 30% din postările de pe Facebook sunt acum recomandate de inteligența artificială.

Zuckerberg a făcut această dezvăluire odată cu anunțul privind rezultatele financiare  ale companiei sale pentru primul trimestru. „În acest moment, aproximativ 30% din postările de pe feedul Facebook sunt furnizate de sistemul nostru de recomandare AI. Acesta a crescut de două ori în ultimii doi ani”, a spus șeful Meta. „Și, pentru prima dată, mai mult de 50% din conținutul pe care oamenii îl văd pe Instagram este acum recomandat de inteligența artificială”, a continuat el.

Potrivit lui Zuckerberg, IA a jucat un rol esențial în creșterea valorii pentru agenții de publicitate, veniturile obținute prin instrumentele bazate pe inteligență artificială ale Meta, Advantage+ Shopping și Advantage+ App Campaigns, veniturile fiind duble față de anul trecut, relatează Benzinga.

Zuckerberg/SURSA FOTO: Dreamstime

Meta a avut venituri în primul trimestru de 36,45 miliarde de dolari

Meta a avut venituri în primul trimestru de 36,45 miliarde de dolari, marcând o creștere de 27% față de anul trecut. Câștigurile pe acțiune ale gigantului tehnologic pentru primul trimestru au fost de 4,71 USD, depășind estimările de 4,33 USD.

Anul trecut, în iunie, Meta a anunțat noi comenzi pentru a permite utilizatorilor să gestioneze ceea ce văd pe Facebook și Instagram. A fost parte a inițiativei mai ample a Meta de a crește transparența și împuternicirea utilizatorilor cu privire la recomandările AI.

La acea vreme, s-a scris că utilizatorii Facebook pot personaliza recomandările navigând la secțiunea „Preferințe feed”, în timp ce utilizatorii de Instagram puteau merge la „Centrul de control al conținutului sugerat” din setările aplicației pentru a-și ajusta recomandările.

Mai mult, utilizatorii Instagram pot indica interesul pentru anumite lucruri recomandate, determinând serviciul să afișeze mai mult conținut similar. Această caracteristică completează opțiunea existentă, „Neinteresat”, introdusă în 2021.

Între timp, la începutul acestei luni, Meta și-a extins politica privind conținutul generat de AI, introducând etichete pentru conținutul generat de AI pe Facebook, Instagram și Threads.

Astfel, s-a vrut ca utilizatorilor să li se ofere mai mult context despre conținutul pe care îl văd.

SURSA FOTO: Dreamstime

Meta acceptă ecosistemul „deschis” pentru AI și realitate virtuală

Zuckerberg a sugerat frecvent interesul companiei pentru ecosistemul deschis pentru IA.

Vorbind despre modul în care compania își îmbunătățește formarea modelului AI, Zuckerberg a remarcat că „unele îmbunătățiri vor veni de la comunitatea open source”, iar „îmbunătățirea eficienței costurilor este unul dintre principalele domenii de care se va ține cont”.

Meta s-a pronunțat pentru un „ecosistem deschis” pentru a promova siguranța și transparența.

Deși promovarea abordării open-source nu se traduce în câștiguri directe pentru Meta, aceasta ar putea ajuta compania să câștige influență și să concureze cu producătorii de modele AI închise, inclusiv OpenAI susținut de Microsoft, Anthropic susținut de Amazon (AMZN) și Compania mamă Google Alphabet.

Compania susține că „o abordare similară a ecosistemului deschis va ajuta Meta să extindă, în timp, piața căștilor de realitate virtuală și mixtă”.