Mark Zuckerberg, în vârstă de 26 de ani, poate fi omul anului în viziunea Time şi omul momentului în SUA, dar în Japonia, una dintre cele mai tehnologizate ţări din lume, acesta nu este cunoscut mai deloc.
O mică parte din populaţia Japoniei foloseşte Facebook, cea mai populară reţea socială din lume cu 583 de miloane de utilizatori la nivel mondial.
Doar 2% din populaţia Japoniei, adică 2 milioane de persoane, folosesc Facebook, comparativ cu Statele Unite, unde 60% dintre utilizatorii de Internet au conturi pe Facebook.
Facebook este mai popular în ţara noastră, decât în Ţara Soarelui Răsare, la noi peste 2,4 milioane de persoane fiind conectate în reţea.
Cele mai folosite site-uri de japonezi sunt Mixi, Gree şi Mobage Town, fiecare având peste 20 de milioane de utilizatori.
Zuckerberg a declarat că vrea să atragă cât mai mulţi japonezi în reţeaua sa, însă nu îi va fi uşor. Între-timp, la finele acestei săptămâni, ajunge în Japonia filmul “The Social Network”, care nu îi face o reclamă prea bună lui Zuckerberg.
SURSA: New York Times