Boicotul realizat de peste 600 de companii care contestă modul în care Facebook acționează la discursul ce incită la ură a provocat o reacție uluitoare din partea Mark Zuckerberg. Acesta și-a expus poziția în fața angajaților săi, cărora le-a transmis cum vede rezolvarea acestei crize.
Mark Zuckerberg, șeful Facebook nu pare foarte deranjat de boicotul realizat de peste 600 de companii care contestă modul în care Facebook acționează la discursul ce incită la ură. Acesta este de părere că lucrurile se vor liniști și că în acest moment este vorba doar de o criză de PR și nicidecum de o amenințare la adresa Facebook.
Potrivit unor informații obținute de site-ul The Information, Mark Zuckerberg a transmis punctul său de vedere către angajați. În comunicările trimise acestora, șeful Facebook a susținut că aceste companii se vor întoarce ”destul de curând” pe rețea.
Boicotul este susținut de un număr impresionat de companii, printre care Coca Cola, Ford sau Starbucks. Deși vorbim de niște giganți, Mark Zuckerberg nu pare a fi nici speriat și nici foarte deranjat. Mai mult chiar, acesta nu ar pregăti un răspuns radical. În opinia sa, este mai mult vorba de o criză de PR, decât de o amenințare serioasă la adresa companiei, scrie The Information. Șeful Facebook a susținut că nu intenționează să schimbe regulile. ”Cred că toți acești advertiseri vor reveni destul de curând pe platformă”.
Facebook și companiile afiliate au trei miliarde de useri, iar veniturile anuale sunt de 70 miliarde dolari. Boicotul va dura cel puțin o lună și este prima oară când se întâmplă ceva atât de mare și coordonat. Totul se întâmplă pe fondul scandalului creat de violența poliției față de persoanele de culoare și față de rasism, iar cei care fac boicotul speră că Facebook va fi în acest mod forțată să acționeze mai rapid pe fondul presiunii scăderii veniturilor.
Coca Cola și Starbucks, dar și multe alte companii puternice au luat o măsură radicală și au hotărât să suspende temporar publicitatea pe Facebook şi alte reţele de socializare.Organizatorii campaniei de boicotare a publicităţii pe Facebook, care a atras rapid un sprijin tot mai mare din partea unor companii majore, se pregătesc să extindă lupta la nivel global pentru a spori presiunea asupra companiei de media socială, scopul fiind eliminarea propagării urii, transmite Reuters. Campania “Stop Hate for Profit” (opriţi ura pentru profit) va începe să ceară companiilor majore din Europa să se alăture boicotului, a afirmat directorul general al Common Sense Media, Jim Steyer, într-un interviu acordat Reuters.