Companiile de marketing direct acuza Compania Nationala Posta Romana de abuz direct prin decizia de a majora cu 60%, de la 1 august 2007, tarifele pentru trimiterile postale din sfera serviciului universal.

Prin marirea preturilor practicate de Posta Romana pentru trimiterile Infadres de peste 20 de grame, adica pentru cea mai mare parte a corespondentei, Asociatia Romana de Marketing Direct (ARMAD) considera ca mai multi clienti isi vor reconsidera strategiile de comunicare fie in sensul reducerii volumelor de trimiteri de marketing direct, fie al renuntarii la utilizarea acestui canal de comunicare. Experienta tarilor vestice arata ca modificarile tarifelor au loc numai dupa consultari si negocieri cu companiile din industria de profil care utilizeaza serviciile postale din interes comercial. “Consideram ca era de datoria conducerii Postei Romane sa ne contacteze pentru discutii, macar din politete, daca nu din ratiuni comerciale”, spune Serban Goran, presedintele ARMAD.

In aceste conditii Goran estimeaza ca industria de marketing direct va fi afectata, mai ales ca, in urma recentelor modificari ale prevederilor legale, Posta Romana mai poate mari tarifele cu inca 40% pana in noiembrie 2008. “Este un semnal de alarma pe care ARMAD il trage, mai ales ca increderea partenerilor straini in industria de marketing direct este la un nivel ridicat, jucatorii din acest segment de piata sunt companii importante, cu mare impact social si care prin actiunile lor se dovedesc parteneri sociali importanti”, a concluzionat presedintele ARMAD. 

 

Demersul companiilor de marketing direct este sustinut de Federatia Europeana a Asociatiilor Nationale de Marketing Direct, cu sediul la Bruxelles (FEDMA), la care ARMAD este afiliata. Astfel FEDMA va trimite catre Posta Romana, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) o scrisoare de protest in care aminteste directivele si procedurile europene in ceea ce priveste stabilirea tarifelor, in contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.

 

Sursa: Capital