Dar ce este, de fapt, Marlboro Adventure Team? La inceput au fost doar cateva idei abstracte, precum aventura, spirit de echipa, distractie si libertate. Apoi s-a incercat crearea unei competitii in care toate acestea sa se regaseasca. Asa s-a ajuns ca tineri din peste 20 de tari sa incerce sa-si transforme visele in realitate, fiecare cu scopul de a ajunge la marea finala: zece zile de aventura in inima tinutului Marlboro, in sud-vestul Statelor Unite.Anul acesta, de exemplu, Romania a fost una
Dar ce este, de fapt, Marlboro Adventure Team? La inceput au fost doar cateva idei abstracte, precum aventura, spirit de echipa, distractie si libertate. Apoi s-a incercat crearea unei competitii in care toate acestea sa se regaseasca. Asa s-a ajuns ca tineri din peste 20 de tari sa incerce sa-si transforme visele in realitate, fiecare cu scopul de a ajunge la marea finala: zece zile de aventura in inima tinutului Marlboro, in sud-vestul Statelor Unite.
Anul acesta, de exemplu, Romania a fost una dintre cele unsprezece tari care au avut reprezentanti la campusul international organizat in Cipru. De fapt, aceasta a fost „semifinala” euro-asiatica la care au participat 83 de competitori din Liban, Arabia Saudita, Oman, Bahrain, Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Indonezia, Elvetia, Cehia, Polonia si Romania. Dupa trei zile de aventura, in care, sub supravegherea unor instructori de nota zece, tinerii au trecut pe rand, cu echipele din care au facut parte, prin toate probele (motocros, traseu cu jeep-ul si ATV-ul, catarare, orientare, activitati specifice pe apa etc.), s-a ales echipa de aur. Cei 24 de fericiti selectati se vor intalni in a doua parte a lunii septembrie in Statele Unite cu alti 24 de aventurieri calificati dupa semifinala central si sud-americana, care a avut loc de curand in Republica Dominicana. Asa cum a fost prezentat evenimentul de catre organizatori, finala americana va fi o provocare unica. Zece zile de aventura, in care fiecare va trebui sa-si depaseasca propriile limite, astfel incat echipa sa sa fie, in final, cea mai buna.
Daca finala este numai americana, tarile in care se organizeaza calificarile sunt alese in urma propunerilor care vin din partea reprezentantelor nationale ale Companiei Philip Morris. Organizarea unui astfel de campus international reprezinta, pe langa competitia in sine, o ocazie deosebita de a promova imaginea tarii gazda. Daca la noi acest eveniment nu este foarte popular, in Occident, de exemplu, competitia se bucura de toata atentia.
„Ceea ce s-a petrecut anul acesta in Cipru era cat pe ce sa se intample in Romania. Am ajuns foarte aproape de aceasta din punct de vedere logistic, dar bugetul de marketing a fost insuficient. Ca locatii de desfasurare a probelor am ales Predealul, Cheile Nerei si zone din Dobrogea. Acum ne punem toate sperantele pentru anul care vine. Organizarea unui astfel de eveniment necesita investitii de circa 300.000 – 500.000 dolari, bani pe care, partial, ii putem recupera de la reprezentantele tarilor participante. Sper ca in 2002 Romania sa fie gazda unui Marlboro Adventure Camp”, ne-a declarat Sorin Blaga, brand manager la Philip Morris Romania.
Tara noastra este si in vizorul organizatorilor. Germanul Werner Fleischer, unul dintre bosii evenimentului din Cipru, stie multe despre Romania. „Stiu ca aveti conditii excelente si ca putem gasi tot ceea ce avem nevoie pentru a duce la bun sfarsit probele specifice Marlboro Adventure Team. Aveti trasee montane minunate, atat pentru orientare, cat si pentru probele motorizate. Apoi sunt Marea Neagra, Dunarea si atatea rauri unde s-ar putea organiza probele de apa. Asta pe langa atractiile turistice, de care stiu ca nu duceti lipsa. Daca reprezentanta firmei organizatoare face o propunere pertinenta, totul e posibil”.