Autorităţile feroviare marocane efectuează în prezent testări pentru a analiza compatibilitatea tuturor componentelor sistemului feroviar de mare viteză pentru 320 km/h: sistemul de catenară, de telecomunicații și semnalizare precum și sistemul de furnizare a energiei electrice. Alstom și ONCF au semnat un contract, în valoare de 400 milioane euro, pentru livrarea a 14 trenuri Duplex de mare viteză.
Inițial, trenurile vor rula pe o secțiune de 40 kilometri de la Kénitra cu o viteză convențională de 160km/h, urmând ca din a doua jumătate a anului 2017, pe o secțiune de 100 km vitezele să crească, gradual, la 320 km/h.
La final, probele se vor efectua pe întreaga rută, incluzând și conexiunile din stațiile Tanger și Kénitra, acest fapt pentru a certifica infrastructura și materialul rulant pentru linia de mare viteză. Obiectivul ONCF constă în finalizarea tututor testărilor pentru a putea da linia în folosință în vara anului 2018. Aceasta va fi prima linie de mare viteză de pe continentul african.
Pe lângă aceste teste dinamice, ONCF finalizează o serie de lucrări civile pe secțiunea nordică a liniei de mare viteză Tanger-Kénitra-Casablanca. Astfel, au fost construite peste 175 de peroane pe o lungime de 200 kilometri de linie.
Fixarea șinelor de cale ferată continuă în prezent din cele două puncte de lucru, Kénitra și Tnine Sidi El Yamani, astfel că au fost fixați peste 120 kilometri de șină de cale ferată. Cu toate componentele incluse, stadiul lucrărilor este acum finalizat în proporție de 87%.
clubferoviar.ro