2021 a continuat să fie un an dificil pentru toate companiile din întreaga lume, iar efectele schimbărilor climatice, pandemiei și creșterii nedreptăților sociale au impactat lanțurile de aprovizionare și producție.
În acest context, atât companiile cât și factorii de decizie trebuie să răspundă amenințărilor climatice și societale chiar astăzi. Mars, unul dintre cei mai mari producători din lume de dulciuri, mâncare și mâncare de animale a adoptat deja o serie de acțiuni pentru sustenabilitate, conform obiectivelor Națiunior Unite de Dezvoltare Durabilă, asumându-și și mai multe angajamente.
Încă din 2017, printr-o investiție inițială de 1 miliard USD, Mars a lansat Sustainable in a generation, planul de sustenabilitate al companiei care stabilește, pe termen lung, ținte ambițioase pentru o planetă sănătoasă, prin care compania dorește să se asigure de prosperitatea comunităților din lanțul său de distribuție, dar și a celor în care operează. Prin diversele proiecte, compania adresează probleme care țin de schimbările climatice, de biodiversitate sau egalitate de gen în toate comunitățile pe care le atinge.
“Pe măsură ce navigăm această perioadă perturbatoare, toate organizațiile au nu doar oportunitatea, ci și responsabilitatea de a defini ceea ce urmează – pentru oameni și pentru planeta pe care o locuim. Suntem mândri de progresul pe care l-am făcut de la lansarea planului Sustainable in a Generation, dar recunoaștem că munca noastră nu se oprește aici și suntem încrezători că, alături de partenerii noștri, de furnizori și societatea civilă, vom crea o lume în care toată lumea va putea prospera pentru generații de acum înainte”, a declarat Arman Sutbayev, Manager General, Mars România.
Unul din cel mai important progres al companiei este că mai mult de 54% din electricitatea utilizată de facilitățile acesteia provine din surse regenerabile – în 11 țări în care compania operează, electricitatea necesară activității provine 100% din surse regenerabile, alte 8 țări urmând să se alăture listei până în 2025. Ceea ce contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră ale companiei și atingerea obiectivului de reducere a acestora pe întreg lanțul de aprovizionare cu 27% până în 2025 și cu 67% până în 2050. Altfel spus, compania utilizează suficientă energie regenerabilă pentru a produce toate bomboanele M&M pe care le vinde în întreaga lume.
În ceea ce privește comunitățile din lanțul său de aprovizionare, în ultimul an, Mars s-a implicat în susținerea acestora, având în vedere că pandemia COVID-19 a avut un impact devastator asupra comunităților de fermieri și pescari din lume, care joacă un rol esential în furnizarea materiei prime pentru companie. De asemenea, Mars nu a uitat nici de comunitățile în care operează – compania donând mai mult de 39 milioane USD la nivel global până în prezent. În Europa Centrală, Mars a donat în 2020 celor din prima linie în lupta cu COVID-19, dar și oamenilor și animalelor vulnerabili, produse și bani în valoare de 600,000 EUR în cele patru țări în care operează: România, Ungaria, Cehia și Slovacia.
Prin planul de sustenabilitate, compania dorește să îmbunătățească viața a 1 milion de oameni din cadrul lanțului de aprovizionare, ajutându-i să prospere. Donațiile menționate sunt doar o mică parte din ceea ce compania dorește să investească în agricultură, educație financiară sau programe de susținere a femeilor, prin parteneriate cu ONG-uri internaționale, universități și guverne pentru atingerea obiectivelor. (P)