Eugen Scheușan, directorul general al Electromagnetica, este de părere că reţeaua electrică din România este învechită și ineficientă. Cu mențiunea că, astăzi, compania pe care o conduce a ajuns cel mai important producător local de astfel de echipamente destinate segmentului industrial și comercial. Pe segmentul iluminatului comercial, printre beneficiarii sistemelor Electromagnetica se numără lanțuri de magazine, benzinării, farmacii.Totodată, în ultimii doi ani, compania a livrat în țară câteva zeci de sisteme de mari dimensiuni destinate iluminatului public.
Potrivit datelor companiei, anual, cantitatea medie de contoare de energie electrică vândute de Electromagnetica este de aproximativ 35.000 de unități, în condițiile în care piața se ridică la câteva sute de mii de unități pe an. Pe lângă iluminatul cu LED-uriși producția de contoare și sisteme de telegestiune, compania mai produce subansamble din mase plastice injectate, aparataj electric, subansamble pentru fabricația de automobile, echipamente de siguranță a traficului feroviar, scule și matrițe, precum și energie din surse regenerabile hidro.
Cu o ponderea exporturilor în businessul de producție de circa 30%, Electromagnetica vinde în 12 țări, majoritatea din Europa,în special subansamble din mase plastice injectate, aparataj electric, sisteme de iluminat cu LED și matrițe pentru injecție. “Exporturile companiei cresc în special în regiune, Bulgaria devenind cea mai mare piață în acest moment pentru soluțiile de iluminat industrial și comercial. Vindem bine și în țările din fostaIugoslavie, Republica Moldova, Italia, Ungaria”, a precizat directorul general.
De asemenea, în ultimii cinci ani, investițiile Electromagnetica s-au cifrat la 13,6 mil. euro, cea mai mare parte fiind direcționată către achiziția și dezvoltarea proprie de echipamente pentru producție, construcția, modernizarea și retehnologizarea microhidrocentralelor și către activitatea de cercetare dezvoltare în care sunt angrenați circa 12% din angajații societății.