Condusul pe timp de noapte reprezintă o sursă de îngrijorare pentru mulți oameni. Noile tehnologii de iluminat introduse de Ford sunt concepute pentru a face această experiență mai sigură și confortabilă.
Pentru noua generație Ford Focus, compania a introdus, în premieră, o tehnologie care folosește marcajele și semnele rutiere ca indiciu, pentru a regla fasciculele farurilor, astfel încât să lumineze mai bine drumul. Aceasta poate extinde raza fasciculului atunci când mașina se apropie de un sens giratoriu, astfel încât șoferii să poată vedea mai ușor pietonii și bicicliștii de pe marginea străzii.
Fără să depindă de cartografierea GPS, care nu reflectă întotdeauna cele mai recente configurații rutiere, noul sistem oferă notificări în timp real despre drumul care urmează. Valorificând tehnologia camerei și a iluminatului, noul Sistem Adaptiv de Iluminare Frontală (Adaptive Front Lighting System) dezvoltat de Ford, urmărește de asemenea marcajele benzilor, astfel încât să poată direcționa farurile în curbe înainte ca șoferul să schimbe direcția volanului.
“Visul nostru este să facem în așa fel încât șofatul pe timp de noapte să nu fie mai dificil ca cel de pe timpul zilei. Ultimele tehnologii de iluminare sunt parte din planul nostru de a îndeplini acest deziderat”, a spus Michael Koherr, specialist in iluminare, Ford Europa. În toată Europa, 15% din configurația șoselelor se schimbă în fiecare an. Oricât de folositor este GPS-ul, folosind tehnologii care să anticipeze drumul obții cel mai actualizate informații”.
Camera cu orientare frontală de pe noul Ford Focus suportă deja tehnologii care îi ajută pe șoferi să se mențină mașina pe banda de rulare, să stea la o distanță confortabilă față de mașinile din față și îi avertizează atunci când sunt pe punctul de a intra pe contrasens pe autostradă. Montată în interiorul parbrizului, sub oglinda retrovizoare, camera poate monitoriza semnele și marcajele de circulație la o distanță de până la 65 metri în față, permițând funcției de curbare dinamică a sistemului să intre în funcțiune mult mai devreme decât atunci când se baza doar pe semnalele comenzii de direcție.
Un studiu Ford a arătat că 81% dintre șoferi se tem să conducă după lăsarea serii. * Într-un sondaj separat efectuat pe șoferii germani, atunci când au fost întrebați de ce se tem când conduc noaptea, 53% au răspuns “de faptul că nu voi vedea un pieton sau un biciclist”, 43% au spus “de faptul că voi vedea un obstacol prea târziu”, și 23% au spus “de faptul că nu voi vedea direcția drumului din față”.
Experții spun că riscul de a fi implicat într-un impact fatal este de trei ori mai mare pe timp de noapte. În UE, între 2006 și 2015, a avut loc o creștere substanțială a accidentelor fatale pentru bicicliști comparativ cu alți utilizatori ai drumurilor. – 1 din 4 având loc în intersecții. De asemenea, a crescut și numărul de sensuri giratorii din 19 state europene, cu 16% doar din 2016 în 2017.
Funcțiile suplimentare ale Sistemului de iluminare frontala autoadaptiva (Adaptive Front Lighting System) includ prevenirea orbirii altor șoferi, folosind funcția de Fază Lungă Fără Orbire (Glare-Free Highbeam), o tehnologie de lumini care înlătură cazurile în care îi orbești din greșeală pe ceilalți șoferi – și care te ajută să vezi mai mult din drum. Tehnologia evită cazurile în care șoferii trebuie să reducă lumina farurilor prin simpla blocare a acelor raze, care altfel ar străluci în ochii altor participanți la trafic. Studiile au arătat că farurile cu fază lungă automată sunt activate de până la 10 ori mai mult comparativ cu situația în care șoferii trebuie să activeze faza lungă manual.
Printre multe alte proiecte avansate legate de iluminare, Koherr și echipa sa dezvoltă în acest moment o nouă tehnologie de iluminare locală, care folosește o cameră cu infra-roșu pentru a localiza și urmări oameni, bicicliști și animale la o distanță de până la 120 de metri.