Automobilul se descurcă pe cont propriu în trafic graţie unui set de dispozitive, respectiv un calculator performant,un sistem de navigaţie performant în portbagaj, o cameră video şi mai multe scannere ce funcţionează prin tehnologie laser.
Automobilul recunoaşte ceilalţi participanţi la trafic, chiar şi clădirile şi copacii, de la o distanţă de 70 de metri şi distinge cu precizie luminile din trafic, inclusiv cele ale semaforului, comportându-se prudent în consecinţă. Raul Rojas, coordonatorul grupului de cercetare care a pus la punct automobilul a declarat că acesta are o capacitate de recunoaştere şi reacţie care o depăşeşte pe cea umană.
Proiectul maşinii viitorului, odată un Volkswagen Passat, durează de 4 ani şi a presupus o investiţie de 400.000 de euro, iar acesta nu este singurul de acest gen. Compania Google testează, de asemenea, un Toyota Prius modificat în acest sens pe străzile din Nevada.
Cei care lucrează la astfel de automobile au încredere că acestea vor fi mai sigure decât cele controlate de oameni, mai ales că aproape toate incidentele din trafic sunt cauzate de erori umane.
Dacă proiectele de acest gen se vor transforma în reuşite, automobilele vor reacţiona la comenzi dictate iPad sau iPhone, de pildă, iar cu un singur clic sau o atingere, pasagerul îl poate ghida pe "şoferul robot" să vină acolo unde are nevoie de acesta sau să îl conducă la detinaţia dorită.
Sursa: AP