Mașina electrică care se încarcă în doar 5 minute. Ce autonomie are

masini electrice Germania mașinile electrice

Masini electrice/SURSA FOTO: Dreamstime

Mașina electrică care se încarcă în doar 5 minute, O baterie pentru mașini electrice dezvoltată de start-up-ul britanic Nyobolt a demonstrat capacitatea de a se încărca de la 10% la 80% în doar patru minute și 37 de secunde.

Mașina electrică care se încarcă în doar 5 minute

În cadrul testelor, mașina electrică echipată cu această baterie a obținut o autonomie de aproape 200 de kilometri după o încărcare de numai cinci minute, relatează BBC.

Acest rezultat a fost obținut cu o mașină sport concept, special construită și testată pe o pistă din Bedford. Experimentul face parte din eforturile industriei de a accelera procesul de încărcare a vehiculelor electrice.

În comparație, un supercharger Tesla actual poate încărca bateria unei mașini până la 80% în 15-20 de minute.

Experții afirmă că reducerea „anxietății legate de autonomie” este crucială pentru creșterea adopției vehiculelor electrice. Totuși, aceștia subliniază și necesitatea îmbunătățirii infrastructurii de încărcare.

„Dezvoltarea unei tehnologii care să le permită oamenilor să se încarce mai repede, în concordanță cu timpul necesar în prezent pentru realimentarea unei mașini – este foarte importantă”, a declarat pentru BBC Paul Shearing, profesor de inginerie energetică durabilă la Universitatea Oxford.

Acesta a mai spus că trebuie să existe mai multe încărcătoare de toate tipurile.

„Oamenii vor dori infrastructură de încărcare rapidă, indiferent de mașina pe care o folosesc – toată lumea vrea să facă acest lucru mai repede”, a spus el.

Acțiunile Volkswagen au scăzut cu 1,4%

Acțiunile Volkswagen au înregistrat o scădere cu 1,4% în dimineața zilei de miercuri, după ce compania a anunțat că va investi până la cinci miliarde de dolari într-o nouă societate mixtă alături de firma americană Rivian Automotive Inc.

Pe Bursa de la Frankfurt, acțiunile Volkswagen au înregistrat o scădere de 1,4%.

Anunțul subliniază evaluarea activelor Rivian în domeniul software, unde Volkswagen întâmpină dificultăți. Subsidiara sa, denumită Cariad, a înregistrat pierderi în ultimii ani.

Analiștii de la Bernstein au exprimat îngrijorare cu privire la valoarea investiției, subliniind reducerea cheltuielilor de capital ale Volkswagen ca posibilă cauză a acestei preocupări.

„Deşi tranzacţia are sens din punct de vedere strategic, credem că investitorii ar fi preferat ca VW să vândă active, nu să le cumpere,” apreciază analiştii.

După înființarea societății mixte, Volkswagen va putea beneficia direct de tehnologia Rivian pentru vehiculele electrice proprii. Această tehnologie va fi integrată în automobilele electrice ale VW.

Într-o primă etapă, grupul Volkswagen va investi un miliard de dolari în Rivian. Suma totală a investiției ar putea crește ulterior până la patru miliarde de dolari.

Volkswagen va dezvolta un vehicul electric low-cost

Volkswagen a dezvăluit planurile sale pentru dezvoltarea unui vehicul electric cu costuri reduse. Anunțul făcut în luna trecută indică faptul că mașina va avea o preț estimat de aproximativ 20.000 de euro. Compania vizează să concureze direct cu producătorii chinezi.

Producătorul auto a confirmat că lansarea acestui vehicul este planificată pentru anul 2027.

Volkswagen a subliniat că va urma o strategie care combină un angajament ferm față de piața europeană și o politică industrială europeană.

„Este vorba despre mobilitatea electrică entry-level din Europa pentru Europa. În acest scop, combinăm un angajament clar faţă de Europa ca locaţie industrială, o politică industrială europeană şi, în cele din urmă, acţionăm în interesul clienţilor europeni”, a afirmat directorul general al Volkswagen, Oliver Blume.

Deși va fi disponibil la un preț redus, modelul planificat va respecta standarde înalte în tehnologie, design și calitate, conform declarațiilor lui Thomas Schaefer, directorul mărcii VW.

Vehiculele electrice și hibride sunt recunoscute pentru costurile lor mai ridicate în comparație cu cele cu motoare cu combustie internă.

Producătorii auto din Europa își propun să lanseze modele mai accesibile pentru a răspunde competitivității din China.