Prima mașină electrică cu o autonomie de 1.000 de kilometri
Producătorul de baterii Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) din China a făcut un pas semnificativ în evoluția mașinilor electrice. Compania a prezentat o nouă generație a platformei sale revoluționare.
Această inovație promite să aducă o autonomie record de 1.000 de kilometri și un timp de încărcare uluitor de rapid de doar cinci minute.
Noul șasiu modular, denumit CATL Integrated Intelligent Chassis (CIIC), este conceput să ofere o soluție all-in-one pentru producătorii de mașini, cuprinzând pachete integrate de baterii în:
- podea
- motoare electrice
- suspensii
- amortizoare
- alte componente esențiale
Platforma CIIC este menită să fie ușor adoptată de producătorii de mașini, indiferent de dimensiunea companiei.
De remarcat este parteneriatul strategic al CATL cu Horzon Auto, o companie specializată în vânzarea de mașini electrice sub brandul Neva Auto. Se așteaptă ca primul automobil construit pe platforma CIIC să fie lansat în al treilea trimestru al anului viitor, aducând o nouă opțiune pe piața mașinilor electrice.
Mașină electrică cu o autonomie de 1.000 de kilometri
Una dintre cele mai impresionante caracteristici ale acestei platforme este autonomia de 1.000 de kilometri, obținută cu un pachet de baterii cu o eficiență de 75%. Acest avans tehnologic contrazice ideea că astfel de performanțe sunt posibile doar cu baterii de tip solid-state.
Autonomia scade cu 30% dacă temperaturile scad până la 19 grade Celsius.
Platforma a fost supusă unor teste de iarnă în nordul Chinei. Nu a fost dezvăluit dacă și temperaturile ridicate pot afecta negativ autonomia, așa cum se întâmplă în cazul mașinilor Tesla.
Cu această inovație, CATL și Horzon Auto speră să ofere o alternativă semnificativă pe piața mașinilor electrice, cu o platformă care îmbină performanța excepțională cu eficiența și viteza de încărcare rapidă.
Noul model va fi lansat în trimestrul 3 din 2024
Potrivit carrbuz.com, într-un raport recent s-a arătat că noul model bazat pe CIIC va fi lansat în în al treilea trimestru al anului 2024. Sursa anterior citată a precizat că momentan nu se știe clar despre ce model este vorba. Totuși, se arată că ar putea sta la baza versiunii de producție a conceptului Eureka 03. Aceasta versiune a fost concepută pentru a combate Tesla Model 3 în China.
Anunțul a fost făcut de către cercetătorul șef al CATL, Wu Kai. Pe fond, sursa anterior citată spune că informațiile nu au putut fi verificate de o terță parte.