Compania chineză BYD, care a depășit Tesla la sfârșitul anului trecut ca cel mai mare producător global de vehicule electrice, vrea să crească miza.

Chinezii intră cu Seagull în Europa chiar de anul viitor, la mai puțin de 20.000 de euro

Producătorul chinez a anunțat, luna trecută, planurile de a aduce noul să model electric Seagull în Europa, anul viitor. Mașina oferă funcții premium, precum un ecran tactil rotativ și încărcarea telefonului fără fir și se vinde cu mai puțin de 10.000 USD în China.

Chiar și după taxe și modificări speciale pentru a corespunde standardelor europene, directorii BYD se așteaptă să vândă Seagull cu mai puțin de 20.000 de euro pe continent.

Un astfel de preț, cu mult sub cel al mașinilor electrice pe care Stellantis, Renault și alții se bazează pentru a face tranziția energetică, nu este demn de neglijat, scrie Bloomberg.

Amenințarea chineză nu poate fi oprită de nicio investigație a UE

Iminenta pătrundere pe piață a VE celor de la BYD crește presiunea asupra producătorilor auto din Europa pentru dominație în era motoarelor post-combustie. Este puțin probabil ca o investigație anti-subvenții, efectuată în aceste zile de Bruxelles, să elimine amenințarea chineză.

„Ne uităm foarte atent la acest model și la altele care provin de la producătorii chinezi de vehicule electrice”, a declarat Martin Sander, șeful pentru VE din cadrul Ford Motor. „Bineînțeles, suntem nervoși când o nouă concurență apare pe piață”, a admis el.

Planurile BYD pentru două fabrici în regiune îi  vor ajuta și mai mult pe chinezi

Seagull a câștigat multe bile albe pentru calitatea construcției, designul și tehnologia pe care BYD le-a oferit la acest preț. Și nu este singurul: compania intenționează să introducă un vehicul electric de 25.000 EUR, de gamă superioară, a declarat directorul general european Michael Shu la un eveniment din industrie desfășurat la Londra în această lună.

Planurile BYD pentru două fabrici în regiune îi vor ajuta pe chinezi să reducă efectele oricăror tarife ale Uniunii Europene menite să le încetinească intrarea în Europa.

Modelul se descurcă deja foarte bine în străinătate. În Mexic, unde mașina este numită ”Dolphin Mini”, șoferii s-au  bătut pe vehiculul de 358.800 de pesos (19.780 USD) de la introducerea lui, în februarie, în ciuda infrastructurii de încărcare destul de precară.

Mexicul „nu este grozav pentru noi, dar în cele din urmă am găsit aici o cerere foarte mare”, a declarat vicepreședintele executiv BYD, Stella Li.

masini electrice
SURSĂ FOTO: Dreamstime

Musk a avertizat că producătorii chinezi vor demola totul în jurul lor

BYD este în avangarda producătorilor chinezi de mașini electrice, visând din ce în ce mai mult la exporturi ,după ce au preluat controlul pe  piața din China. CEO-ul Tesla, Elon Musk, a avertizat încă din ianuarie că vor „demola” majoritatea celorlalți producători de automobile, dacă nu se ridică bariere comerciale.

În timp, președintele Biden a crescut de aproape de patru ori taxele din SUA pentru vehiculele electrice chinezești, trântind, practic, ușa în nas, oricăror importuri. Dar tarifele sunt mai complicate în cazul Europei.

Producătorii de automobile din regiune sunt mai dependenți de piața chineză decât omologii lor din SUA, ceea ce îi face vulnerabili la represalii din partea Beijingului.

Planul Europei de a elimina treptat vânzările de mașini cu motor cu combustie va necesita, totuși, mașini mai ieftine pentru a stimula adoptarea VE în masă.

UE a lansat în 2023 o anchetă asupra industriei vehiculelor electrice din China și se apropie de o decizie privind majorarea taxelor, dar unii directori și experți din industrie au anumite rezerve.

„Tarifele nu ar trebui să fie folosite pentru a-i proteja pe producătorii principali de concurența semnificativă”, a declarat Julia Poliscanova, director senior pentru vehicule și lanțuri de aprovizionare pentru mobilitate electrică la grupul de lobby Transport & Environment.

Producătorii europeni iau în considerare măsuri neortodoxe pentru a contracara provocarea

 „Ceea ce contează, pe lângă obiectivele climatice, care sunt esențiale, este să avem locuri de muncă locale, iar decarbonizarea să nu ducă la dezindustrializare”, a spus aceasta.

Fondată în 1995, BYD a început să producă baterii înainte de a se extinde în lumea auto, în 2003. A început să vândă mașini de pasageri în Europa în urmă cu trei ani și a provocat rumoare, atât la expozițiile auto de la Paris și München.

Acțiunile BYD au crescut cu 9,6% în acest an, după ce au pierdut 23% în 2023

Producătorii europeni de mașini iau în considerare măsuri destul de neortodoxe pentru a contracara provocarea, inclusiv noi alianțe.

Renault caută parteneri pentru a reduce costurile pe o platformă pentru mașini mici, în timp ce Stellantis va începe vânzarea mașinilor prin intermediul joint-venture-ului cu Zhejiang Leapmotor Technologies Ltd din China.

Judecând după recenzii, producătorii auto din Europa și SUA au dreptate să se teamă de Seagull. Caresoft Global, o firmă de inginerie din Michigan care evaluează calitatea și tehnicile de fabricație, a analizat Seagull pentru a evalua detaliile mașinii chineze.

„Toată lumea din industrie ar trebui să vorbească despre această mașină, pentru că este un vehicul bun”, a spus președintele Caresoft Terry Woychowski.