Mașina fără lunetă și oglindă retrovizoare va deveni o realitate pe șoselele din lume. Vehiculul urmează să fie testat în Marea Britanie, după ce și-a făcut apariție pe străzile din China în decembrie 2023.
Mașina fără lunetă și oglindă retrovizoare va fi testată în Anglia
Polestar 4, o mașină produsă de o companie afiliată Volvo, va fi supusă unui test în premieră pe drumurile din Marea Britanie.
Această mașină nu va avea nici lunetă, nici oglindă retrovizoare. Astfel, modificarea permite crearea de spațiu suplimentar în interiorul vehiculului, conform informațiilor furnizate de Sky News.
Automobilul de proveniență suedeză este dotat cu un monitor de înaltă definiție care prezintă în timp real imagini transmise de o cameră amplasată pe partea superioară a mașinii.
Experții descriu această schimbare ca pe un proces evolutiv și argumentează că ecranul furnizează o perspectivă superioară asupra traficului din spate în comparație cu oglinda retrovizoare tradițională.
Eliminarea lunetei a fost efectuată în scopul oferirii unei mai mari spațialități pentru pasagerii așezați în partea din spate a vehiculului.
SUV-ul electric a fost deja supus testelor pe drumurile din China în luna decembrie.
În Regatul Unit, costul inițial al vehiculului va începe de la 59.990 de lire sterline. Comercializarea este programată să înceapă în luna august.
Volvo Cars va opri susținerea financiară pentru Polestar
O altă mișcare importantă pe piața vehiculelor electrice: Volvo Cars va înceta să finanțeze producătorul de vehicule electrice Polestar din cauza pierderilor suferite în ultimul an.
Această decizie vine în urma publicării unor date care indică o scădere cu 17% a profiturilor grupului în anul precedent, conform informațiilor furnizate de Financial Times.
Polestar a fost separat de Volvo, devenind un grup distinct specializat în mașini sport cu propulsie electrică (EV). Ulterior a fost listat la bursă în 2022.
Cu toate acestea, lansarea noilor modele electrice a fost întârziată din cauza impactului global al încetinirii adoptării vehiculelor electrice (EV). Acest lucru a generat o scădere a valorii acțiunilor companiei.
Volvo, care are o participație de 48% în Polestar, va evalua posibilitatea de a vinde acțiunile sale în companie. Acest lucru ar putea duce la o consolidare a poziției firmei-mamă Geely ca acționar majoritar în acest afacere.
În anul precedent, profitul Volvo a înregistrat o reducere de 17%, ajungând la 14 miliarde de coroane suedeze. Suma este echivalentul a 1,1 miliarde de lire sterline. Profitul a fost afectat negativ de pierderile înregistrate de Polestar și alte afaceri comune.