Peugeot 3008 poate primi extrem de ușor titlul pentru cel mai bun suv de oraș. Noul model de la marca franceză a fost testat weekend-ul trecut pe străzile din București, dar și pe cele din țară pentru a vedea dacă face față sau nu acestora. Francezii și-au făcut treaba și de data aceasta atât din punct de vedere al funcționării mașinii, al siguranței, dar și din cel al esteticului, al design-ului.
Cei de la Trust Motors au pus la dispoziție acest model care se ridică la prețul de 44,327.50 de euro, la care se adaugă 2,227.68 de euro, valoarea totală a echipamentelor opționale pe care le-a avut acest model.
În mod clar acest model, ce a avut o capacitate cilindrică de 1499 cm3 și cu 130 de cai putere sub capotă, este unul perfect pentru oraș, fiind o mașină atât pentru familii, cât și pentru cei mai tineri. Spun acest lucru că este o mașină pentru familii pentru că este un suv spațios, atât în față, cât și în spate, iar portbagajul oferă un spațiu extrem de mare pentru bagaje.
Cum merge autoturismul?
Peugeot 3008 este o mașină agilă, cu care orice persoană se poate descurca în viața de zi cu zi, dar nu este una „care să mănânce șoselele” deoarece este o mașină ce are peste 1.400 de kilograme și o putere de 130 de cai, nu ajută foarte mult. Cu toate acestea, consumul este unul destul de bun. Motorul este unul care nu vibrează cu toate că are 4 cilindri, iar la porniri nu vibrează, acestea fiind line.
Pilotul este unul adaptiv și include și funcția de „hill start assist” în ceea ce privește păstrarea frânei, și intră funcția start/stop, când motorul se oprește. acesta vaporni automat câd coloana pleacă, motorul va reporni automat, lucru ce arată că e legat la sistemul de camere. în momentul în care apeși pedala motorul va demara, iar mașina va păstra distanța lucru ce nu e chiar specific mărcii Peugeot.
Raza de bracaj este una foarte bună, având în vedere dimensiunile mașinii și este tracțiune față.
Stilul franțuzesc se vede și în design-ul mașinii
Această mașină este una elegantă cu siguranță, în stilul franțuzesc. Cu un interior Mi TEP Mistral plus Alcantara și cu jante din aliaj de 19 inch San Francisco în varianta negru mat, aceasta este una dintre mașinile care nu trec neobservate pe stradă.
Se poate observa o diferență destul de mare între vechiul model și cel pentru nou, pe care l-am utilizat pentru test drive.
Cu siguranță, în acest caz poate fi adus în discuție și volanul, care este un model GT. Dimensiunile acestuia sunt mai mici decât la cele anterioare, mai ales că formatul bordului este cel „care se privește peste volan”.
Avantajul la noua configurație este că oferă mai mult spațiu în partea de jos spre deosebire de modelul al mărcii Peugeot 208. Volanul poate fi reglat pe o plasă mai mare de adâncime sus-jos. De menționat este faptul că oricât de sus ar fi poziționat volanul, șoferul tot va vedea peste bord, iar spațiul de la picioare este mult mai mare.
Noul bord este în formatul clasic de ceasuri cu turometru inversat al mărcii Peugeot, lucru ce este de admirat. Grafica acestuia poate fi schimbată, însă este una destul de fluidă, destul de bine făcută, însă durează câteva secunde până se schimbă.
Funcții ale mașinii
Mașina pornește cu buton de start/stop, care trebuie puțin apăsat mai lung. În momentul opririi frâna de sistem este automat activată.
În partea stângă a șoferului, mai jos se află butoanele de asistență pentru direcția asistată la pilot automat și de deschidere a portbagajului.
După care urmează, tot în partea stângă a volanului, dar mult mai aproape de șofer: manetă de comenzi pentru lumini externe și de semnalizare direcție, comenzi limitator de viteză/regulator de viteză/regulator de viteza adaptiv cu funcție stop și padelele. În partea dreaptă a șoferului se află maneta de comenzi ștergătoare/spălare geamuri/calculator de bord.
Pe volan, în partea stângă se află selectorul de mod al afișajului bloc control, comandă sintetizator de voce, reglare volum, iar în cea dreaptă comenzi de reglare ale sistemului audio.
Citiți continuarea pe infofinanciar.ro.