SEAT a introdus modelul Cupra ca marcă de sine stătătoare, vizând mai ales șoferii tineri
De-a lungul anilor 1990, modelul SEAT Ibiza a fost cunoscut pentru ornamentele hatchback, care reproduceau celebra mașină Beetle de la Volkswagen. Apoi SEAT a decis să-și reînnoiască modelul cu un design de cursă mai sportiv și mai modern.
Până în 2018, SEAT a introdus modelul Cupra ca marcă de sine stătătoare, vizând mai ales șoferii tineri. În 2021, Cupra a prezentat primul său model alimentat cu baterii. În cei șase ani de la debutul Cupra, a devenit rapid unul dintre cele mai la modă vehicule de pe piață. Brandul s-a extins în afara Europei, lansând unități de producție în Mexic, Turcia și Australia.
Cupra a vândut anul trecut aproximativ 250.000 de mașini. Acum, Cupra caută să intre pe piața competitivă din SUA în următorii ani.
Cu ce mașini electrice va intra Cupra în SUA
Wayne Griffiths, șeful Cupra, a declarat că cel puțin două dintre modelele sale, ambele electrice, vor face parte din flota care va intra în Statele Unite.
Una ar fi o versiune electrică a Formentor, un crossover compact legat de Volkswagen Tiguan. A doua ar fi un SUV mare, complet nou, care ar urma să fie construit în America de Nord. Fanii vehiculului elegant de performanță abia așteaptă ca mașinile să ajungă pe piața auto din SUA.
„Să sperăm că Cupra va veni în State. Au cele mai bune mașini pentru un public care caută mașini cu prețul sub 60.000 de dolari”, a scris un pasionat de mașini.
Cupra plănuiește să intre pe piața americană într-un moment în care vehiculele electrice vor să-și facă mai bine simțită prezența în țară.
Vânzările mașinilor electrice se poticnesc în Europa și America
În timp ce vânzările de vehicule electrice sunt în creștere în China, se poticnesc atât în SUA, cât și în Europa. Prețurile vehiculelor electrice din Statele Unite au scăzut semnificativ din 2022. Cu toate acestea, prețul mediu pentru un vehicul EV rămâne mare. Din luna octombrie, o mașină electrică ajunge să coste aproape 57.000 de dolari.
Prețul depășește costul mediu pentru o mașină pe benzină, care începe de la aproximativ 48.000 USD. Incertitudinea a continuat să afecteze companiile auto producătoare de vehicule electrice precum Nissan, Ford, Rivian și Kia.
Vânzările globale ale celor de la Nissan au scăzut cu 3,8%, la 1,59 vehicule în prima jumătate a anului financiar. Makoto Uchida, președintele și CEO-ul Nissan, a recunoscut că nu au încă gama hibridă și hibridă plug-in de care ar avea nevoie pentru a concura pe piața vehiculelor electrice, scrie The Sun.