Imaginați-vă o linie de producție care un este formată din brațe robotice ce scot scântei la manevrarea oțelului dur, ci un depozit cu imprimante care produce automobile ușoare, ieftine și extrem de eficiente.
Dacă visul lui Jim Kor se realizează, exact așa o să fie produsă următoarea generație de mașini mici de oraș. Creația sa, denumită Urbee 2, ar putea revoluționa producție de componente auto.
Abordarea Urbee de a reduce la maximum consumul de benzină începe cu reducerea greutății autovehiculului – lucru la care imprimantele 3D se pricep cel mai bine. Designerii s-au concentrat mai mult pe optimizarea structurii automobilului, decât pe instalarea unui motor eficient într-o caroserie grea de oțel.
Kor și echipa sa au construit vehiculul cu trei roți, pentru doi pasageri, la RedEye, o fabrică de imprimante 3D. Imprimantele pe care le folosește produc plastic ABS (Acrylonitrile butadiene styrene) cu ajutorul tehnologiei Fused Deposition Modeling (FDM). Fabricarea întregii mașini, lungă de 3 metri, durează circa 2.500 de ore.
Modelul curent are un limitator de greutate la doar 544 kg. „Ne propunem să luăm părți mici dintr-o mașină mare și să le transformăm într-o singură piesă mare“, spune Kor. Prin utilizarea unei singure piese, mașina pierde din greutate și cu mai puțin spațiu între componente, Urbee ajunge să fie foarte aerodinamică. Forma de lacrimă a Urbee 2 îi conferă un coeficient de frecare de numai 0,15.
Nu toate componentele Urbee sunt din plastic printat – motorul și șasiul sunt evident din metal. Producătorii încă se mai gândesc cui să subcontracteze realizarea motorului hibrid, dar prototipul va produce maximum 10 cai putere. Majoritatea rulajului – de la 0 la 64 kph – va fi realizat cu ajutorul unui motor electric de 36 de volți. La depășirea acestei viteze, motorul va fi comutat pe benzină.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/FOh_m9pPvDo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
SURSA: WIRED