Fără mașini noi cu combustie internă în UE din 2035
Conform noului standard Euro 7, combustibilii tradiționali vor trebui să cedeze terenul în fața vehiculelor electrice și a celor alimentate cu surse regenerabile de energie. Acesta impune reglementări noi privind utilizarea combustibililor fosili.
Normele Euro 7 pentru vehicule, adoptate de Parlamentul European, urmează să intre în vigoare în 2027.
De remarcat este că cea mai radicală măsură este interdicția comercializării vehiculelor cu motoare pe benzină sau motorină în toate statele membre începând din 2035.
Scopul noilor legi ale Uniunii Europene este să încurajeze adoptarea mașinilor electrice și a vehiculelor care folosesc surse de energie mai puțin poluante.
Uniunea Europeană are un alt obiectiv important: să reducă și mai mult utilizarea motoarelor cu ardere internă tradiționale.
De aceea, s-a stabilit deja un calendar pentru interzicerea comercializării benzinei și motorinei pe drumurile din UE.
Noile limite de emisii. Toate maşinile cu motoare diesel devin interzise pe şoselele UE din 2050
Standardul Euro 7 nu propune modificări în ceea ce privește perioada și distanța pentru care trebuie respectate limitele de emisii. Aceasta ar trebui să fie sub 80 mg/km de NOx, timp de 10 ani sau 200.000 de kilometri.
În plus, pentru prima dată, se propune și un regulament care vizează particulele emise:
- atât de anvelope
- cât și de sistemele de frânare
Decizia cea mai fermă luată de Parlamentul European este interdicția comercializării vehiculelor noi cu motoare pe benzină sau motorină în toate statele membre începând din 2035.
Va urma apoi o altă lovitură: interdicția totală a motoarelor diesel în 2050, când, conform standardului Euro 7, circulația vehiculelor alimentate cu acești combustibili fosili va fi complet interzisă pe drumurile din întreaga Europă, inclusiv în România.
Spania stabilise inițial 2040 ca dată limită, dar va fi obligată să se conformeze reglementării continentale peste doar unsprezece ani.
Pentru a face acest lucru posibil, UE îndeamnă oamenii să cumpere autovehicule electrice. În februarie 2024, vehiculele cu motoare diesel au reprezentat aproximativ 56% din totalul vânzărilor. Vehiculele pur electrice au constituit aproximativ 1% din totalul acestora.
Mașini curate, consum mai mic
Un studiu realizat de un distribuitor de anvelope renumit din Marea Britanie a ajuns la o concluzie surprinzătoare.
Mașinile curate consumă mai puțin combustibil. Aerodinamica caroseriei poate reduce forța de frecare a aerului atunci când mașina nu este acoperită de praf.
„Sunt două categorii de clienți. E o categorie care vine de două ori pe an: de Crăciun și de Paște. Și o a doua categorie este care vine săptămânal. În proporție de 99% dintre clienți cer interior-exterior”, spune Adria, manager spălătorie.
Conform studiului ATS Euromaster, se observă că și utilizarea de anvelope noi poate contribui la reducerea consumului de combustibil.