Maşini chinezeşti „made in Bulgaria”

Vecinii noştri de la sud par tot mai aproape de un vis pe care îl au de mai bine de 20 de ani: să aibă un producător de autovehicule. Au încercat întâi să negocieze cu producători germani, apoi cu japonezi şi coreeni, dar au rămas cu promisiunile. De această dată însă, un comunicat al guvernului bulgar menţionează clar că cel mai mare producător chinez de SUV-uri, Great Wall Motors, este gata să investească circa 80 de milioane de euro într-o uzină situată în Loveci, la

Vecinii noştri de la sud par tot mai aproape de un vis pe care îl au de mai bine de 20 de ani: să aibă un producător de autovehicule. Au încercat întâi să negocieze cu producători germani, apoi cu japonezi şi coreeni, dar au rămas cu promisiunile. De această dată însă, un comunicat al guvernului bulgar menţionează clar că cel mai mare producător chinez de SUV-uri, Great Wall Motors, este gata să investească circa 80 de milioane de euro într-o uzină situată în Loveci, la 170 km nord-est de Sofia. Media bulgară anunţă şi că fabrica ar putea fi realizată printr-un joint-venture între Great Wall şi firma autohtonă Litex.

 

Demararea lucrărilor pentru realizarea fabricii este anunţată pentru începutul lui 2009. Conform părţii bulgare, oficialii Great Wall au anunţat că nu vor opri actualul proiect din cauza crizei financiare.

 

În Bulgaria încep să se localizeze şi producători de componente auto care fug de cheltuielile mari din partea vestică a continentului. Investiţia Ford din România pare a fi privită şi ea cu mare atenţie de autorităţile de la sud de Dunăre. Oficialii bulgari se aşteaptă ca o parte dintre viitorii furnizori ai uzinei de la Craiova să se stabilească în ţara lor, avantajaţi de climatul investiţional propice şi de apropierea faţă de fabrică.