Mașini cu hidrogen sau mașini electrice. Un fizician a condus și a comparat mașinile cu hidrogen și VE în ceea ce privește autonomia și alimentarea. Și a făcut niște constatări extraordinare.
Deși există domenii-cheie în care vehiculele cu hidrogen pot depăși vehiculele electrice, producătorii de automobile au gravitat mai mult spre mașinile electrice, în timp ce majoritatea autovehiculelor sunt, încă, alimentate cu combustibili fosili.
Fizicianul Dianna Cowern a parcurs 1800 de mile într-o mașină cu hidrogen și a comparat-o cu o mașină electrică luând în calcul diferiți factori. Ea le-a comparat în funcție de autonomie, realimentare, eficiență și infrastructură.
Mașina pe care a folosit-o a fost Toyota Mirai din 2021, un vehicul cu pile de combustibil pe hidrogen de a doua generație, potrivit Supercarblondie.
Mașini cu hidrogen sau mașini electrice. Care sunt mai bune?
Cowern a comparat aceste două tipuri de mașini într-un videoclip pe canalul ei de YouTube, Physics Girl. Ea a încărcat videoclipul în 2021 înainte ca ambele tehnologii să fie acceptate pe scară largă.
În timp ce mașinile electrice câștigă teren, mașinile cu hidrogen sunt încă în faza de tatonare.
Diferența observată în privința autonomiei
Comparând autonomia celor două tipuri de mașini, Cowern a observat că vehiculele electrice au o autonomie medie de 100-200 de mile. În schimb, susține ea, mașinile cu hidrogen au o autonomie medie de aproximativ 300 de mile.
Toyota Mirai din 2021, pe care a condus-o în timpul acestui experiment, era o mașină de ultimă generație, cu o autonomie maximă de 402 mile.
Potrivit YouTuberului DownieLive, Toyota Mirai are toate avantajele unei mașini electrice cu beneficiile unei mașini pe benzină.
Realimentare și putere
Cowern a comparat și potențialul de realimentare al celor două mașini.
Potrivit acesteia, un sistem super rapid ar putea încărca un vehicul electric într-o jumătate de oră, în timp ce mașinile cu hidrogen au nevoie de doar cinci minute pentru a se alimenta.
Cu toate acestea, rețineți că puteți încărca un vehicul electric acasă, în timp ce găsirea unei stații de alimentare cu hidrogen ar putea fi destul de dificilă.
În 2024, California a avut peste 100.000 de stații de încărcare pentru mașini electrice, dar mai puțin de 100 de stații pentru mașinile cu hidrogen.
La capitolul pierderea puterii, se pare că vehiculele electrice stau mai bine, cu o eficiență de 70-90%, comparativ cu eficiența hidrogenului de doar 25-30%.
Deși celulele bateriei își pot pierde capacitatea în timp, acest lucru înseamnă probabil mai puțină autonomie pentru vehiculele electrice.
Eficiența energetică
Vehiculele electrice sunt mai eficiente decât vehiculele cu hidrogen. După cum a raportat EVSE, vehiculele electrice necesită mult mai puțină energie în procesul de reîncărcare, dar se poate observa acest lucru și la scară de producție.
Dacă se analizează etapă cu etapă, atunci se poate observa că:
- Producția de hidrogen (electroliza) necesită energie electrică (și, de preferință, energie verde)
- Odată cu transformarea energiei electrice în hidrogen, hidrogenul este apoi transportat în mașină
- Mașina este alimentată cu hidrogen, pe care îl transformă înapoi în energie electrică.