Oțelul produs fără a utiliza energia electrică pe bază de cărbune, potrivit producătorului de oțel Ssab, s-a realizat prin „tehnologia de fabricare a fierului, cu hidrogen avansat”, în parteneriat cu producătorul de minereu de fier Lkab și compania energetică Vattenfall.
Livrarea de oțel fără energia electrică pe bază de cărbune către Volvo marchează o etapă importantă atât pentru producția de ”oțel verde”, cât și pentru lanțul de aprovizionare din industria auto, potrivit Reneweconomy.
„Primul oțel fără fosile din lume nu este doar o descoperire pentru SSAB, ci o dovadă că e posibil să se facă tranziția și să se reducă semnificativ amprenta globală de carbon a industriei siderurgice”, a declarat directorul executiv al SSAB, Martin Lindqvist.
SSAB, compania suedeză înființată în 1978 și specializată în prelucrarea materiei prime în oțel, reprezintă 10% din emisiile de dioxid de carbon din Suedia.
Producătorul suedez de automobile Volvo va fi prima companie auto care va folosi oțelul verde în mașinile sale. Volvo urmează să înceapă să fabrice vehicule concept din oțel în 2022, urmând să treacă la producția de masă.
Oțelul fără fosile este produs prin înlocuirea cărbunelui cocsificat cu energie electrică regenerabilă și hidrogen. SSAB își propune să treacă la producția comercială de oțel verde în termen de cinci ani și să fie complet fără fosile și zero emisii până în 2045.
Suedia este în prezent liderul mondial al oțelului verde, companiile suedeze având cea mai mare pondere de investiții în oțel cu emisii reduse. Oțelul verde este utilizat în inginerie și construcții și în produse precum mașini, frigidere și mașini de spălat.