Milioane de șoferi ar putea rămâne fără mașini din cauza noilor norme de poluare introduse la nivelul Uniunii Europene (UE). Măsurile au fost criticate de multiple ori de către reprezentanții industriei auto din Germania, care au explicat că sunt pur și simplu absurde.
Ministrul german al Transporturilor a intervenit și el în subiect.
Normele UE îi lasă pe șoferi fără mașini
Ministrului Transporturilor din Germania, Volker Wissing, avertizează că noile norme de poluare introduse la nivelul Uniunii Europene vor scoate din circulație vehiculele diesel cu emisii Euro 5 și Euro 6, în următorii doi ani.
În acest context, el a trimis o scrisoare către președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în care cere explicații pentru aplicarea legii.
Noile măsuri sunt de-a dreptul absurde, atât pentru industrie, cât și pentru oameni. Potrivit oficialului german, limitele de emisii admise de UE nu pot fi respectate în condiții normale
Există riscul ca milioane de autovehicule să fie scoase din circulație, subliniază Volker Wissing.
Wissing a explicat apoi că „un astfel de cadru legislativ nu se poate aplica având în vedere starea actuală a tehnologiei”.
„Milioane de autovehicule riscă să fie scoase din circulație odată cu implementarea normei Euro 7. În condiții de exploatare normale, atunci când o mașină urcă o pantă sau este încărcată la sarcină maximă cu bagaje, va emite mai multe noxe, peste limita admisă în acte.
Consider înțelept că un astfel de cadru legislativ nu se poate aplica având în vedere starea actuală a tehnologiei”, a avertizat Wissing, conform publicației germane Wiwo.
Reprezentanții industriei auto subliniază faptul că măsurile sunt absurde
Reprezentanții industriei auto din Germania subliniază faptul că măsurile sunt absurde. Aceștia au transmis că modificarea grilei de măsurare a noxelor nu se poate aplica retroactiv, fiind o interdicție nerealistă care va afecta grav industria și oamenii de rând.
Potrivit sursei menționate, aceștia au subliniat că aplicarea retroactivă a noilor proceduri și standarde ar fi „o încălcare a principiului statului de drept și neretroactivității, atât în dreptul constituțional UE cât și în cel german”.
„Modificarea grilei de măsurare a noxelor pentru omologarea unui vehicul la o dată ulterioară nu se poate aplica retroactiv. În acest context, o interdicție de funcționare este absurdă.
Aplicarea retroactivă a noilor proceduri și standarde ar fi, în orice caz, o încălcare a principiului statului de drept și neretroactivității, atât în dreptul constituțional UE cât și în cel german”, au subliniat reprezentanții industriei.
Noile măsuri nu au fost criticate doar de industria auto. Normele de poluare introduse la nivelul Uniunii Europene (UE) au nemulțumit mulți șoferi. Aceștia au punctat faptul că astfel de reguli sunt aberante.