Maşini electrice. Cum se încarcă în mod corect?  Pentru a rezolva această problemă, studiul sugerează o trecere spre încărcarea EV în timpul zilei la stațiile publice de încărcare sau la locurile de muncă.

Publicat în vară în revista Nature Energy, studiul s-a axat pe numărul tot mai mare de deținători de vehicule electrice din vestul Statelor Unite și pe potențiala presiune asupra rețelei electrice, până în 2035, scrie Newsreadeck.

Stanford: Riscul creșterii cu 25% a cererii de energie electrică în următorul deceniu

Studiul Stanford a constatat că  odată cu creșterea rapidă a vehiculelor electrice și dependența continuă a acestora de încărcarea pe timp de noapte există riscul creșterii cu 25% a cererii de energie electrică in următorul deceniu.

În schimb, spun autorii studiului, dacă mai multe persoane își vor încarca vehiculele în timpul zilei la locul de muncă sau la stațiile publice de încărcare, s-ar putea reduce emisiile de gaze cu efect de seră, evitându-se costurile suplimentare de generare și stocare a energiei electrice.

Încărcarea pe timp de zi și investiți în infrastructură, soluțiile propuse în studiu 

Maşini electrice. Cum se încarcă în mod corect? Ram Rajagopal, profesor de inginerie civilă și de mediu la Stanford și co-autor principal al studiului, a sugerat că factorii de decizie trebuie să ia în considerare încărcarea EV la utilități care stimulează încărcarea pe timp de zi și investițiile în infrastructura de încărcare care să încurajeze șoferii să-și încarce mașinile la serviciu.

Implicațiile studiului pot avea un impact major asupra utilităților din regiune, mai ales după decizia Californiei de a interzice vânzările de mașini și camioane ușoare pe benzină până în 2035. 

Studiul a analizat întreaga regiune de vest a SUA, ținând cont de dependența puternică a Californiei de electricitatea importată din alte state vestice. 

Consecințele încărcării vehiculelor electrice și ale altor utilizări ale energiei electrice se extind la întreaga regiune de vest, având în vedere natura interconectată a rețelei electrice, susține Rajagopal. De aceea, toate statele din SUA vor trebui să-și reconsidere prețurile la electricitate.

Când procentul mașinilor va ajunge la 40%, rețeaua electrică va suferi un stres semnificativ

În februarie, vânzările totale de vehicule electrice din California au ajuns la un milion, reprezentând aproximativ șase la sută din numărul de mașini și camioane ușoare. 

Rajagopal a spus că statul și-a stabilit un obiectiv de 5 milioane de vehicule electrice pe drumurile din acest stat până în 2030. Când procentul mașinilor va ajunge la 30% până la 40%, rețeaua electrică va suferi un stres semnificativ fără investiții majore și schimbări în obiceiurile de încărcare. Construirea acelei infrastructuri necesită un timp semnificativ și nu poate fi realizată peste noapte.

„Am luat în considerare întreaga regiune de vest a SUA, deoarece California se bazează pe importurile de energie electrică din alte state vestice.

Încărcarea VE și toate celelalte utilizări de electricitate au consecințe pentru întreaga regiune de vest, având în vedere natura interconectată a rețelei electrice”, a declarat Siobhan Powell, autorul principal al studiului.

Mai multe generatoare

Maşini electrice. Cum se încarcă în mod corect? De asemenea, dacă majoritatea VE continuă să se încarce noaptea, statul va trebui să construiască mai multe generatoare, alimentate cu gaz natural. Puterea ajunge mai întâi la o baterie mare, apoi un vehicul electric pierde putere prin opriri suplimentare ale bateriei.

La nivel local, dacă o treime din locuințele dintr-un cartier dețin vehicule electrice și majoritatea proprietarilor continuă să-și încarce mașinile începând cu ora 23:00 sau ori de câte ori tarifele de energie electrică scad, rețeaua locală poate deveni instabilă, atrag atenția autorii studiului.