Volumul de mașini second hand înmatriculate pentru prima oară în România a atins în iulie 2024 cifra de 31.216 unități. Este o creștere de +20.73% față de iulie 2023.

Volumul de mașini second hand înmatriculate pentru prima oară în România a crescut

În primele șapte luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 182.762 unități. Este o creștere cu +22.41% față de perioada similară din 2023, respectiv 149.298 unități.

În primele șapte luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 96.562 unități.

Este o creștere de 10.64% față de aceeași perioada din 2023. În același interval, înmatriculările de mașini second hand au crescut cu 22%

mașini, șoferi
SURSA FOTO: Dreamstime

Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în iulie

Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în iulie 2024 cu 4.2% față de iulie 2023, atingând un volum de 13.057 unități.

În primele șapte luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 96.562 unități.

Este o creștere de +10.64% față de aceeași perioada din 2023, respectiv 87.275 unități.

Consiliul Uniunii Europene a adoptat Regulamentul Euro 7

Consiliul Uniunii Europene a adoptat Regulamentul Euro 7, reprezentând ultima etapă a procesului decizional. Amintim că acesta stabilește norme referitoare la limitele de emisii pentru vehiculele rutiere și durabilitatea bateriilor.

În textul adoptat sunt incluse autoturismele, camionetele și vehiculele grele într-un singur act juridic. Scopul este reducerea continuă a emisiilor de poluanți atmosferici generate de gazele de eșapament și de frâne. De asemenea, noul regulament impune cerințe mai stricte privind durata de viață.

Regulamentul Euro 7 stabilește norme pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor rutiere

Regulamentul Euro 7 stabilește norme pentru emisiile de gaze de eșapament ale vehiculelor rutiere, precum și pentru alte tipuri de emisii, cum ar fi cele provenite din abraziunea pneurilor și particulele generate în timpul frânării. Acesta aduce și cerințe noi referitoare la durabilitatea bateriilor.

În ceea ce privește autoturismele și camionetele, regulamentul păstrează nivelul actual al limitelor de emisii Euro 6 pentru gazele de eșapament, dar introduce standarde mai stricte pentru particulele solide.

Pentru autobuzele și camioanele grele, regulamentul impune limite mai stricte pentru diverse poluanți, inclusiv pentru protoxidul de azot (N2O), care nu a fost anterior reglementat.