Masini second-hand pe Internet

Degeaba producatorii romani sau importatorii de automobile se bat "la sange" pentru cate un procent castigat pe piata de vanzari. Degeaba acestia se lauda cu dealeri sau cu reteaua de service-uri. In doar cativa ani, fara investitii impresionante si fara bataie de cap, Internetul a reusit sa strice socotelile vanzatorilor autohtoni de automobile.Mai mult, targurile auto pentru masinile second-hand din Romania si-au pierdut incet, dar sigur, credibilitatea, acestea fiind locurile unde, in cele ma

Degeaba producatorii romani sau importatorii de automobile se bat „la sange” pentru cate un procent castigat pe piata de vanzari. Degeaba acestia se lauda cu dealeri sau cu reteaua de service-uri. In doar cativa ani, fara investitii impresionante si fara bataie de cap, Internetul a reusit sa strice socotelile vanzatorilor autohtoni de automobile.
Mai mult, targurile auto pentru masinile second-hand din Romania si-au pierdut incet, dar sigur, credibilitatea, acestea fiind locurile unde, in cele mai multe cazuri, sunt vandute masini „lucrate” de comerciantii clandestini, care le „importa” din Occident. Nu putine au fost cazurile cand un cumparator de automobil din targurile romanesti s-a trezit ca, de fapt, kilometrajul de la bord era modificat sau masina era subtilizata dintr-o parcare din Germania. Este si cazul artistului Adrian Daminescu, care s-a trezit la vama nemteasca cu masina confiscata in drum spre un concert, dupa ce o achizitionase din targul de masini din Vitan, Bucuresti.
In plus, Internetul creeaza posibilitatea celor interesati de masini second-hand de a negocia pretul cu vanzatorul, oriunde s-ar afla si, de cele mai multe ori, sa vizioneze poze cu masina care il intereseaza.
Pietele favorite ale romanilor pentru a cumpara masini la mana a doua sunt cele din Germania, Olanda, Austria sau Italia. Motivele pentru care romanii prefera masini din aceste tari sunt, in general, pretul extrem de accesibil si, nu in ultimul rand, faptul ca o masina rulata in aceste tari este mai mult ca sigur cat se poate de fiabila, chiar si una second-hand.
„Am gasit o oferta la un targ din Olanda. Ma uitam pe Internet la adresa www.bau.nl unde am gasit mai multe oferte foarte avantajoase. Pana la urma, m-am decis pentru un Opel pe motorina, care m-a costat cu tot cu taxele vamale 4.500 USD. Am mers cu banii dupa ce discutasem in prealabil pe Internet cu proprietarul si am cumparat autovehiculul. Interesant este faptul ca, o data cumparata masina, in Olanda, formalitatile au durat cu totul doua ore, iar cand am ajuns in Romania, aceleasi formalitati au durat o luna jumatate. Cred ca am stat pe holurile de la Udriste cam 30 de ore cumulat”, ne-a spus Aurelian Amuraritei din Bucuresti.
Cele mai cautate masini costa pana in 6.000 USD
Odata descoperite facilitatile oferite de Internet in domeniu, a si aparut o noua meserie, aceea de intermediar. Mai exact, in afara cazurilor cand un cumparator are posibilitatea de a ajunge prin forte proprii la proprietarul masinii pentru a o putea achizitiona, apeleaza la un intermediar care, pentru o suma negociata, merge in tara respectiva, cumpara masina, se ocupa de intocmirea actelor si aduce masina in Romania pentru cumparator.
„De obicei, clientii mei spun ce gen de masina prefera, iar eu ii incurajez sa consulte cateva site-uri din Germania (www.autoscout24.de), tara de care ma ocup. O data aleasa masina, clientul imi spune la ce model s-a decis, iar eu, in cateva zile o aduc. In Romania sunt preferate masinile care costa de la 3.000 pana la 6.000 USD, fabricate dupa 1993, iar marcile cele mai cumparate sunt Volkswagen, Opel sau Audi pe motorina”, explica Cornel Gherman, un „importator” clandestin care recunoaste ca practica aceasta „meserie” de opt ani. „Internetul a schimbat foarte multe pe piata. Nu pot sa concep sa cumpar o masina romaneasca, atata timp cat la aceiasi bani pot cumpara o masina de afara, mult mai buna. In plus, taxele vamale de 6% pentru automobilele din UE si pretul relativ mic pentru intretinere sunt argumente puternice pentru a prefera o masina nemteasca in detrimentul uneia romanesti”, ne mai explica importatorul.
Multumita Internetului, pe soselele romanesti au aparut si primele masini japoneze cumparate la mana a doua. Desi sunt putine, acestea sunt preferate pentru pretul mic la care pot fi achizitionate, insa in cazul acestor automobile, pretul de intretinere este mult mai mare decat al masinilor din Germania sau Olanda.
Insa exista riscuri si in cazurile masinilor cumparate la mana a doua prin intermediul Internetului. „Am adus un Volkswagen Passat acum trei luni si am fost foarte multumit de masina. De curand m-am decis sa mai cumpar inca una, si am contactat pe Internet un vanzator. Zis si facut. Am fost, am luat masina, insa nu pot sa o omologhez la RAR, deoarece pe kilometraj aceasta are 174 de KM/h, adica o viteza constructiva cu un kilometru la ora mai mult decat cea recunoscuta de RAR pentru acest tip de masina, desi am venit cu cineva de la o mare companie importatoare romaneasca, care a dovedit ca aceasta masina este omologata in toate tarile. Cei de la RAR au refuzat sa discute macar”, spune cu naduf Carmen Mateescu.
Chiar daca uneori apar probleme cu masinile cumparate peste hotare la mana a doua, evolutia pietei si interesul tot mai mare manifestat de romani in domeniu dovedesc ca Internetul devine un concurent tot mai puternic si pentru producatorilor autohtoni de automobile.    

Site-uri romanesti pentru second-hand auto
www.autoghid.ro
www.autoparc.ro
www.autonet.ro
www.autovit.ro
www.autoshow.ro
www.automiraj.com
www.vanzariauto.ro
www.motorsportmagazin.ro

Site-uri straine pentru second-hand auto
www.mobile.de
www.autoscout24.de
www.faircar.de
www.bau.nl