Un motor cu circuit închis ar putea fi viitorul maşinilor. O echipă de oameni de ştiinţă a identificat o enzimă, numită Vanadium nitrogenază, care ar putea transforma monoxidul de carbon în propan, gaz folosit deja la maşinile care funcţionează cu GPL. Extrasă din soia, această enzimă ar putea fi soluţia pentru fabricarea de maşini care să funcţioneze pe baza gazului produs de ele, informează publicaţia franceză 20minutes.Studiul, publicat în revista Science, i-a uimit c
Un motor cu circuit închis ar putea fi viitorul maşinilor. O echipă de oameni de ştiinţă a identificat o enzimă, numită Vanadium nitrogenază, care ar putea transforma monoxidul de carbon în propan, gaz folosit deja la maşinile care funcţionează cu GPL.
Extrasă din soia, această enzimă ar putea fi soluţia pentru fabricarea de maşini care să funcţioneze pe baza gazului produs de ele, informează publicaţia franceză 20minutes.
Studiul, publicat în revista Science, i-a uimit chiar şi pe cercetători. Jonas Peters, cercetător la California Institute of Technology, este de părere că această descoperire ar putea avea importante aplicaţii industriale.
„Evident, s-ar putea descoperi astfel noi moduri de a produce carburanţi lichizi dacă vom ajunge să reconstituim lanţuri lungi de carbon”, a arătat Markus Ribbe, unul din oamenii de ştiinţă care au făcut descoperirea. Pentru moment, enzima poate transforma monoxidul de carbon într-un lanţ cu doar doi-trei atomi, trei atomi fiind echivalenţi cu alcătuirea de bază a propanului. Însă Markus Ribbe consideră că se poate modifica enzima, pentru ca ea să producă lanţuri de atomi mai lungi, asemeni celor din benzină.
Dacă va fi perfecţionată, această tehnică ar putea face ca maşinile să ruleze datorită propriilor gaze de eşapament. Este o chestiune de viitor. Enzima este cunoscută de peste 20 de ani pentru aplicaţiile ei în agricultură, însă tehnologia necesară pentru extragerea, cultivarea şi depozitarea ei în cantităţi mari nu s-a dezvoltat decât recent.